Intro
Od 1 stycznia 2021 roku każda paczka transportowana z Anglii, Walii i Szkocji do Polski oraz z Polski do Anglii, Walii i Szkocji przechodzi odprawę celną.
Każdą grupę towarów należy wpisać osobno - np.:
4 x spodnie damskie bawełniane,
3 x zabawki dla dzieci, lego plastikowe,
2 x torebka damska sztuczna skóra itd.
Oprócz nazwy przedmiotu dobrze jest uzupełnić materiał, z jakiego jest wykonany. Zobacz nasz film, który wyjaśnia, jak poprawnie złożyć zamówienie.
Ważne jest, aby zamówienie składać, kiedy paczka jest już spakowana w kartonie, ponieważ istotne jest precyzyjne określenie wagi oraz wymiarów przesyłki. Jeżeli zaniżysz parametry - firmy kurierskie nakładają dopłaty za paczki niestandardowe i przekraczające max. dozwolone wymiary i wagę.
Rzeczy nie na sprzedaż/ osobiste/ prezenty
Jeżeli wysyłasz towar w celach niehandlowych i jest to używana odzież, zabawki lub inne towary nie na sprzedaż - Ty określasz ich wartość.
Ciuszki dla dzieci mogą być warte 1 lub 2 GBP, a sweter damski - 2 GBP. To Ty decydujesz według własnego uznania o wartości tych przedmiotów.
Towary wysyłane w celach handlowych
Jeżeli wysyłasz towary na sprzedaż, bez względu, czy jest to sprzedaż B2B, czy B2C - musisz określić rzeczywistą wartość transportowanego towaru i dołączyć FV handlową do przesyłki.
Dokumenty celne są przygotowywane przez nas. Należy je wydrukować, podpisać w oznaczonych miejscach i załączyć w foliowej koszulce na zewnątrz kartonu.
Paczki do Polski z UK (Parcelforce i UPS) - otrzymasz od nas dokumenty celne na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Dokumenty są wysyłane dzień roboczy przed planowanym odbiorem przesyłki przez kuriera.
Paczki do Anglii (UPS i DHL) - w UPS należy wydrukować tylko etykietę i nakleić ją na paczkę. Wszystkie dokumenty celne do przewoźnika przesyłane są w wersji elektronicznej. W DHL należy wydrukować etykietę i dokumenty celne (faktura proforma i druk CN23), które wyślemy na e-mail Zleceniodawcy w 2 kopiach, podpisać je w oznaczonych miejscach i dołączyć do paczki.
Firmy wysyłające towar do UK lub z UK do Polski B2B lub B2C mogą być proszone o załączenie dokumentów rejestracyjnych firmy.
Unia Europejska i Wielka Brytania uzgodniły, że dla towarów pochodzących z krajów UE i UK nie będzie naliczane cło.
Dlatego na naszym formularzu domyślnie ustawione są dwa kraje pochodzenia towarów: Polska (dla paczek wysyłanych do UK) i Wielka Brytania (dla paczek wysyłanych do Polski).
Nie musisz sam przygotowywać dokumentów celnych do odprawy celnej paczek do i z Anglii. Przygotujemy je za Ciebie na podstawie danych zawartych w zamówieniu i wyślemy mailem do wydrukowania i podpisu.
Paczki do Polski
- W UPS dokumenty celne (4x faktura proforma) i etykieta w formie elektronicznej przesyłane są na adres e-mail nadawcy dzień roboczy przed odbiorem przesyłki. Nadawca podpisuje faktury proforma - 3 szt. umieszcza się na paczce (najlepiej w foliowej koszulce na dokumenty), a 1 egzemplarz należy przekazać kurierowi.
- W usłudze Parcelforce w dzień przed przyjazdem kuriera, otrzymasz od nas dokumenty celne (druk CN23 lub FV handlową) oraz etykietę. Należy je wydrukować w trzech egzemplarzach, podpisać i w foliowej koszulce dołączyć do zewnętrznej części paczki, a etykietę nakleić na karton.
Paczki do Anglii
- W UPS - należy wydrukować tylko etykietę i nakleić ją na paczkę. Wszystkie dokumenty celne do przewoźnika przesyłane są w wersji elektronicznej.
- W DHL - należy wydrukować etykietę i dokumenty celne (faktura proforma i druk CN23), które wyślemy na e-mail Zleceniodawcy w 2 kopiach, podpisać je w oznaczonych miejscach i dołączyć do paczki.
Aktualnie paczki z Anglii do Polski, w usłudze UPS są doręczane w ciągu 3-5 dni roboczych. Natomiast w usłudze Parcelforce paczki transportowane są średnio 6-12 dni roboczych, a usługę doręczenia w Polsce realizuje Poczta Polska.
Paczki z Polski do Anglii transportowane usługą UPS mają średni czas doręczenia przesyłek 3-7 dni roboczych.
Średni czas doręczenia paczek z Polski do Anglii w usłudze DHL to 5-7 dni roboczych.
Aktualnie informacje na temat paczek do Polski i do UK znajdziesz w naszym Przewodniku Brexitowym.
Jeżeli zamówienie zostało opłacone, wciąż możesz poinformować nas o chęci wprowadzenia zmian. Najskuteczniejszą metodą jest zgłoszenie zmiany w Panelu Klienta. Możesz w ten sposób szybko i sprawnie zmienić datę odbioru paczki lub inne parametry przesyłki (np. adres nadania, adres doręczenia, wagę i wymiary paczki itd.). Jak zmienić detale zamówienia?
Do zamówienia kuriera w serwisie Przesyłarka.pl nie potrzebujesz rejestrować konta. Zachęcamy jednak do tego, ponieważ zarejestrowany użytkownik ma więcej możliwości. Po utworzeniu konta masz dostęp do swojej historii, książki adresowej, a także możesz samodzielnie i szybko zgłaszać zmiany w zamówieniu. Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas link do logowania/rejestracji. Aby zalogować się do Przesyłarka.pl, wystarczy kliknąć odpowiedni link w prawym górnym rogu strony.
Paczka – skorzystaj z solidnego kartonu, który ma odpowiednią grubość i wytrzymałość. Nie używaj opakowań wtórnych - są one słabe i mogą ulec uszkodzeniu w transporcie. Zabezpiecz paczkę silną taśmą klejącą, która nie odpadnie w trakcie transportu. Użyj kartonu odpowiedniej wielkości. Wypełnij pudło po brzegi np. zmiętą gazetą, folią bąbelkową lub innymi wypełniaczami, aby zabezpieczyć zawartość i usztywnić opakowanie. W żadnym wypadku nie łącz dwóch przesyłek w jedną (np. poprzez doklejenie dodatkowego pudełka do powierzchni przesyłki) - w takim przypadku poszukaj odpowiednio dużego kartonu, aby przesyłka była wysyłana jako całość. Przewoźnik może zrzec się odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia na podstawie nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłki. Pamiętaj, aby nie owijać paczki sznurkiem ani folią stretch. Przesyłki przechodzą przez automatyczne sortownie, w których sznurek może zahaczyć się o jedną z maszyn, a stretch blokuje automatyczne sortery.
Bagaż/Torba/Plecak - wszystkie wysyłane bagaże (walizka, torba, plecak) muszą być zapakowane w karton. Firmy kurierskie nie przyjmują bagaży, które zawinięte są w folię stretch. Wysyłając bagaż umieść go w odpowiednio dużym kartonie, a następnie dodatkowo zabezpiecz, wypełniając wszystkie wolne przestrzenie (w tym celu można użyć np. papierowych kulek ze starych gazet). Jeśli chcesz, możesz dodatkowo zabezpieczyć zawartość przesyłki folią. Karton zamknij i zaklej solidną, mocną taśmą. Tak przygotowaną paczkę, możesz przekazać kurierowi.
Prawidłowe pakowanie bagażu (walizka, torba, plecak)
Wózek dziecięcy i inne – muszą być zapakowane w oryginalny lub odpowiadający ich wielkości wytrzymały karton. Musi on być zabezpieczony silną taśmą klejącą na łączeniach.
Rower - sprawdź nasz poradnik Jak zapakować i wysłać rower?
W paczce jest coś kruchego? Korzystaj tylko z bardzo wysokiej jakości, wytrzymałego kartonu. Oklej lub opisz go ostrzeżeniami, np.: Ostrożnie / Fragile itp. Szkło, porcelanę i inne delikatne przedmioty należy dokładnie zabezpieczyć np. folią bąbelkową i zapakować w osobne pudełka - tak, jak w przypadku fabrycznie zapakowanych zestawów zakupionych w sklepie. Karton należy dokładnie wypełnić np. zmiętą gazetą, aby przedmioty nie obijały się o siebie - dodatkowo usztywni to przesyłkę oraz zapewni amortyzację. Przedmioty te wysyłane są na Twoje ryzyko, ponieważ firma kurierska nie zapewnia specjalnych warunków przewozu. Paczki zawsze trafiają do mechanicznej sortowni, a nasi przewoźnicy nie ponoszą odpowiedzialności lub ponoszą tylko ograniczoną odpowiedzialność za ich uszkodzenia. Zapoznaj się z regulaminem wybranego przewoźnika przed nadaniem tego typu przedmiotów.
Wysyłasz telewizor lub inny delikatny sprzęt? Zastosuj powyższe wskazówki i dodatkowo pamiętaj, aby wysyłać go w oryginalnym opakowaniu lub takim, które odzwierciedla jego właściwości. Karton powinien być gruby i wytrzymały, boki urządzeń zabezpieczone obiciami styropianowymi, a wszelkie puste miejsca wypełnione folią bąbelkową lub zmiętą gazetą. Jeśli jest to monitor lub telewizor zabezpiecz dodatkowo jego ekran - np. grubym kocem. Umieść na opakowaniu informację: "Uwaga szkło", "Fragile", "Glass" itp. Pamiętaj, że paczki są przeładowywane i ocierają się o inne przesyłki w sortowniach. Nieprawidłowo zabezpieczone przedmioty do tego rodzaju transportu mogą wówczas ulec uszkodzeniu. Firma kurierska UPS przyjmuje do transportu jedynie telewizory do 32”. Firma kurierska GLS i Parcelforce nie przyjmuje do transportu sprzętu elektronicznego w tym telewizorów - ich wysyłka odbywa się na odpowiedzialność Zleceniodawcy.
Opony – zamawiając transport opon, przygotuj je zgodnie z instrukcją prawidłowego pakowania opon DPD Polska (PDF, 355 KB). W przypadku wysyłki opon usługą UPS, przesyłka musi być zapakowana w karton. Firma UPS ma swoje wytyczne odnośnie pakowania - dostępne są na stronie UPS.
Adresowanie – każda przesyłka musi być czytelnie i trwale zaopatrzona w adresy nadawcy i odbiorcy, a więc w imię i nazwisko, ulicę, miasto włącznie z kodem pocztowym i krajem.
W zależności od wybranej usługi kurier przywiezie ze sobą list przewozowy lub musisz go wydrukować przed przyjazdem kuriera (szczegóły). Upewnij się, że list przewozowy zawiera poprawne dane, a jeśli wysyłasz więcej niż jedną przesyłkę, to upewnij się, że każda z przesyłek otrzymała poprawną etykietę.
Tak. Wszystkie usługi kurierskie oferowane na naszej stronie są ubezpieczone od uszkodzenia oraz zaginięcia. Wyjątek stanowi usługa Parcelforce, gdzie ubezpieczenie zawarte w cenie przesyłki, pokrywa zaginięcie przesyłki - ubezpieczenie od uszkodzenia nie występuje. Ubezpieczeniu podlegają jedynie przedmioty zawarte w opisie przesyłki do wartości przedstawionej faktury. Przedmioty niezgodne z regulaminem Przewoźnika nie podlegają ubezpieczeniu.
Wysokość ubezpieczenia dla każdego z Przewoźników przedstawia się następująco:
Więcej informacji znajdziesz w naszym Regulaminie.
Poniżej znajdziesz maksymalne wymiary i wagę dla każdego z Przewoźników z naszej oferty:
DPD Classic (serwis krajowy):
DPD Classic (serwis międzynarodowy):
DPD Pickup - nadanie w punkcie
UPS:
UPS nadanie i odbiór w punkcie:
Dopłata zgodna z Regulaminem UPS.
Parcelforce:
Przesyłka gabarytowa: w przypadku, gdy waga gabarytowa, liczona według podanego niżej wzoru, przekracza wagę rzeczywistą, cena ustalana jest za wagę gabarytową. Wzór: waga gabarytowa = wysokość (cm) x długość (cm) x szerokość (cm) / 5000. Przesyłki, których waga gabarytowa i/lub waga rzeczywista są większe niż 30 kg, naliczana jest dopłata w wysokości 50 GBP.
DHL - serwis międzynarodowy:
Nie. Kurier nie przyjmuje płatności. Płatność za przesyłkę należy uregulować składając zamówienie na Przesyłarka.pl.
Na obecną chwilę nie oferujemy również usługi za pobraniem.
Przygotowując swoją przesyłkę, upewnij się, że nie znajdują się w niej zakazane przedmioty, takie jak m.in.:
Szczegółową listę znajdziesz w regulaminie wybranego Przewoźnika.
Każdy z Przewoźników w inny sposób reguluje transport żywności.
W usłudze DPD Classic, GLS oraz UPS transport żywności suchej (kawy, herbaty, czekolady, ciastka) jest dozwolony, zaś inna żywność jest zakazana.
We wszystkich usługach zakazany jest transport żywności płynnej, takiej jak np. miód, domowe przetwory, soki, oleje itp.
Możesz ją wysłać na własne ryzyko, co oznacza, że w przypadku uszkodzenia lub zaginięcia paczki Przewoźnik może odmówić wypłaty odszkodowania, a jeśli płyn z Twojej przesyłki uszkodzi inne paczki (zaleje je) zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności za szkody wyrządzone innym paczkom.
Tak. W celu anulowania zamówienia skontaktuj się z nami. Zwrot za niewykonaną usługę wykonujemy do 5 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia, tą samą drogą, którą otrzymaliśmy wpłatę. Jeżeli płatność realizowana była za pośrednictwem serwisu Przelewy24, czas rzeczywistego otrzymania środków na koncie może się wydłużyć od 3 do 30 dni.
Zgodnie z naszym regulaminem, w przypadku rezygnacji z zamówienia z przyczyn niezależnych od Przewoźnika oraz Przesyłarka.pl zwrot kosztów zostanie pomniejszony o opłatę manipulacyjną. Opłata manipulacyjna wynosi odpowiednio:
W przypadku rezygnacji z usługi UPS potrącana jest dodatkowa opłata kurierska w wysokości 9 zł/ £1.75/ €2.5.
W przypadku rezygnacji z usługi GLS, gdy do planowanego dnia nadania pozostało mniej niż 1 dzień roboczy, potrącana jest dodatkowa opłata kurierska w wysokości 9 zł/ £1.75/ €2.5.
Od decyzji reklamacyjnej przysługuje Ci prawo odwołania w terminie 14 dni od daty jej wydania. Prześlij nam decyzję, którą otrzymałeś od Przewoźnika, poradzimy Ci, jakie informacje powinny znajdować się w Twoim odwołaniu.
Najczęstszym powodem odrzucenia reklamacji jest:
Składając zamówienie sam określasz, kiedy kurier ma odebrać Twoją przesyłkę. Kurierzy odbierają paczki tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 czasu polskiego.
Odbiór paczki jeszcze tego samego dnia jest możliwy w usłudze UPS (poza kierunkiem UK-PL, PL-UK). Warunkiem jest złożenie i opłacenie zamówienia w godzinach porannych. Dla niektórych, odległych lokalizacji odbiór tego samego dnia jest niemożliwy.
Aby nadać paczkę następnego dnia roboczego, złóż zamówienie do określonych poniżej godzin:
DPD Classic:
Parcelforce:
GLS:
DHL:
UPS:
W przypadku płatności tradycyjnym przelewem bankowym czas realizacji jest zależny od terminu, w którym zaksięgujemy Twoją wpłatę. Miej na uwadze, że w przypadku niektórych przelewów czas zaksięgowania wynosi nawet do 2 dni roboczych. Możesz przyspieszyć ten proces, wysyłając nam potwierdzenie (w formie zrzutu ekranu lub skanu) na adres przelewy@przesylarka.pl od razu po dokonaniu wpłaty.
W przypadku gdy zamówienie nie zostało jeszcze opłacone lub nie zostało jeszcze przekazane do realizacji (do planowanego dnia nadania pozostało więcej niż 1 dzień roboczy) można dokonać zmiany, kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta. Konsultant na Twoją prośbę może zmienić datę nadania paczki, dane adresowe nadawcy/odbiorcy, opis przesyłki, a także wymiary paczki.
W przypadku gdy zamówienie jest już w realizacji (do planowanego dnia nadania pozostało mniej niż 1 dzień roboczy) dokonywanie zmian jest już niemożliwe. Prosimy o kontakt z nami w celu poprawienia danych w zamówieniu i wysłaniu go do ponownej realizacji w nowym terminie.
W przypadku gdy zauważyłeś błąd w adresie, a przesyłka jest już w transporcie, dyspozycję zmiany adresu możemy przekazać do firmy kurierskiej, dopiero gdy przesyłka będzie już zarejestrowana na terenie kraju doręczenia. W tym celu prosimy o śledzenie przesyłki i ponowny kontakt z nami, dopiero gdy pojawi się pierwszy skan z kraju Odbiorcy. Wydanie dyspozycji zmiany adresu doręczenia może skutkować opóźnieniem doręczenia o 1 dzień roboczy.
Jeżeli dokonałeś płatności kartą (poprzez serwis Przelewy24) transakcja powinna przypisać się do Twojego zamówienia w ciągu maksymalnie 30 minut. W przypadku, jeżeli wpłata nie zaksięgowała się automatycznie, upewnij się, czy środki zostały pobrane z Twojego konta. Możliwe, że zbyt szybko zamknąłeś okno płatności. Skontaktuj się z nami, gdyż w większości przypadków jesteśmy w stanie zaksięgować wpłatę ręcznie.
Jeżeli środki z Twojego konta nie zostały pobrane, sugerujemy użycie innej karty lub wybór innej formy płatności (np. przelew bankowy).
Wiadomość z podsumowaniem zamówienia jest wysyłana na adres mailowy zleceniodawcy automatycznie po ukończeniu etapu poprzedzającego płatność.
Upewnij się, że wiadomość od nas nie trafiła do skrzynki spamowej. Możliwe również, że został popełniony błąd w adresie mailowym zleceniodawcy. Skontaktuj się z nami - sprawdzimy to.
Poniżej znajdziesz linki do wyszukiwarki punktów DPD Pickup w Polsce i poszczególnych krajach UE.
Jeżeli na liście nie ma Twojego kraju - skontaktuj się z nami, a prześlemy Ci link lub znajdziemy dogodny punkt nadania paczki DPD.
Jeżeli kurier nie odebrał przesyłki do godziny 18:00 w wybranym dniu, należy ustalić nowy termin odbioru. W tym celu przygotuj numer swojego zamówienia i skontaktuj się z nami e-mailowo lub telefonicznie.
Powód nieodebrania przesyłki powinien być widoczny w statusie w narzędziu lokalizacji przesyłki (status może być aktualizowany z opóźnieniem).
Dla usługi DPD Classic numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.
Dla usługi GLS numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.
Dla usługi UPS (poza kierunkiem UK-PL, PL-UK) list przewozowy otrzymasz drogą mailową po opłaceniu zamówienia. List przewozowy musisz wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera.
Dla usługi UPS na kierunku UK-PL należy wydrukować etykiety oraz dokumenty celne, które otrzymasz drogą mailową dzień przed odbiorem przesyłki.
Dla usługi UPS na kierunku PL-UK należy jedynie wydrukować list przewozowy, który otrzymasz drogą mailową dzień przed odbiorem przesyłki. Dokumenty celne przesyłane są elektronicznie do agencji celnej. Nie trzeba ich drukować.
Dla usługi Parcelforce w dzień przed przyjazdem kuriera otrzymasz od nas dokumenty celne (druk CN23 lub FV handlową) oraz etykietę, które należy wydrukować.
Dla usługi DHL należy wydrukować etykiety oraz dokumenty celne, które otrzymasz od nas drogą mailową dzień przed odbiorem przesyłki.
Przesyłki w usłudze DPD Classic są transportowane w transporcie ekonomicznym, dlatego nie ma możliwości ustalenia dokładnej godziny przyjazdu kuriera. Przesyłki w tym serwisie odbierane są w godzinach 8:00-18:00.
W usłudze GLS, UPS, Parcelforce, DHL kurierzy odbierają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00.
W przypadku usługi UPS kurier dołoży wszelkich starań, aby odebrać przesyłkę w wybranym przez Klienta przedziale czasowym, jednak godziny odbioru nie są gwarantowane.
Istnieje również możliwość, abyś osobiście doręczył przesyłkę do oddziału wybranego Przewoźnika (szczegóły).
UWAGA - Przy nadaniu paczki z terenu Irlandii Północnej oraz Północnej Szkocji czas odbioru przesyłki wynosi dwa dni robocze, na terenie Włoch czas realizacji wynosi trzy dni robocze.
W celu sprawdzenia, czy dany oddział udostępnia taką opcję, należy skontaktować się z nami najpóźniej rano w dniu nadania przesyłki. Nasz konsultant skontaktuje się z bezpośrednio z Przewoźnikiem w celu potwierdzenia takiej możliwości. Dopiero gdy otrzymasz od nas potwierdzenie, możesz zawieźć swoją przesyłkę do wskazanego przez nas oddziału Przewoźnika.
Adres najbliższego oddziału znajdziesz na stronie Przewoźnika:
Jeżeli Twoja przesyłka waży mniej niż 20 kg, jej najdłuższy bok nie przekracza 80 cm, a suma obwodu i długości nie przekracza 294 cm, możesz ją nadać z lokalnego punktu (tzw. Access Point/ punkt przyjmowania przesyłki). Aby skorzystać z tej opcji, musisz podczas składania zamówienia zaznaczyć pole "Dostarczę przesyłkę do punktu nadania UPS" i z rozwijanej listy wybrać dogodną dla siebie lokalizację.
Czytaj więcej:
Jak nadać paczkę w oddziale?
Paczki z UK do Polski - nadaj je samodzielnie
GLS:
UPS:
DHL:
UPS PL-UK:
UPS UK-PL:
Przesyłkę możesz śledzić wpisując otrzymany numer trackingowy lub numer zamówienia Przesyłarka w polu Zlokalizuj przesyłkę znajdującym się na stronie głównej Przesyłarka.pl. Opcja śledzenia powinna być dostępna w ciągu kilku godzin po odbiorze przesyłki.
Przesyłkę możesz również śledzić bezpośrednio na stronie przewoźnika wpisując numer trackingowy w odpowiednim polu:
Skany nie pojawiają się w czasie rzeczywistym, oznacza to, iż aktualizacja statusu może zająć nawet do 72 godzin.
Większość paczek przewożona jest transportem drogowym, podczas którego skany paczek nie są aktualizowane. Skanowanie następuje dopiero po dotarciu paczki do sortowni. Miej również na uwadze, że przesyłki transportowane są głównie w dni robocze (poniedziałek-piątek), a skany po weekendzie mogą pojawiać się z pewnym opóźnieniem.
Jeśli status Twojej przesyłki nie zmienił sie od kilku dni skontaktuj się z nami.
Aby rozpocząć poszukiwania przesyłki, Przewoźnik musi otrzymać od nas jej dokładny opis. W tym celu wyślij nam na maila poniższe szczegóły:
Prosimy o podanie jak największej ilości szczegółów, gdyż zwiększą one szanse odnalezienia przesyłki.
Poszukiwania trwają najczęściej od 2 do 8 dni roboczych, jednak w wyjątkowych sytuacjach proces ten może się wydłużyć. Skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedzi od Przewoźnika.
W przypadku odnalezenia przesyłki jest ona przekazywana do dalszego transportu, a doręczenie powinno nastąpić w ciągu ok. 2-4 dni roboczych.
W przypadku, gdy poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem, należy rozpocząć proces reklamacyjny. Szczegóły otrzymasz od nas drogą mailową.
Obecnie czas dostaw przesyłek na trasie UK-PL i PL-UK unormował się. Należy jednak pamiętać, że paczki przechodzą odprawę celną i mogą pojawić się opóźnienia, które nie wynikają z winy Przewoźnika.
Terminy doręczeń w poszczególnych firmach prezentują się następująco:
W usłudze DPD Classic kurierzy doręczają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00. Dla przesyłki na terenie Polski w dniu doręczenia powinieneś otrzymać automatyczny sms/email od DPD z szacowanym czasem przyjazdu kuriera. Godzinę doręczenia możesz również sprawdzić na stronie DPD po wpisaniu numeru listu przewozowego. W Danii, Finlandii i Szwecji kurier doręczy paczkę do punktu odbioru, skąd należy ją samodzielnie odebrać.
W usłudze GLS, UPS, DHL, Parcelforce kurierzy doręczają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00.
Większość Przewoźników zapewnia dwie lub trzy próby doręczenia. Jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może pozostawić paczkę u sąsiada lub podjąć kolejną próbę doręczenia w kolejnym terminie. Kurier powinien zostawić awizo z informacją, kiedy nastąpi ponowne doręczenie lub gdzie można odebrać paczkę wraz z numerem telefonu, pod którym można się ewentualnie umówić na kolejną próbę doręczenia. Dodatkowe informacje są również widoczne w opcji śledzenia przesyłki online. Jeśli kurier nie zastanie nikogo przy ostatniej próbie doręczenia, przesyłka najczęściej czeka jeszcze kilka dni na odebranie z magazynu/Urzędu Pocztowego, a następnie jest odsyłana do nadawcy na jego koszt.
W niektórych sytuacjach doręczenie przesyłki jest niemożliwe. Ma to miejsce np. gdy doszło do uszkodzenia przesyłki, uniemożliwiające jej doręczenie do Odbiorcy. Przesyłkę można odebrać osobiście w oddziale. Skontaktuj się z nami w celu zaaranżowania osobistego odbioru w oddziale.
Jest to normalna sytuacja, gdyż przesyłki trafiają do mechanicznych sortowni, gdzie dochodzi do ich rozdzielenia. Najprawdopodobniej pozostałe paczki trafiły na późniejszy transport, co spowodowało różnicę w terminach doręczenia. Pozostałe przesyłki powinny być doręczone w ciągu 1-2 dni roboczych. Jeżeli w tym terminie nie otrzymałeś pozostałych przesyłek, skontaktuj się z nami.
Przed odbiorem przesyłki upewnij się, że na opakowaniu nie ma widocznych uszkodzeń, wgnieceń, rozdarć czy zabrudzeń. W przypadku szkód, które można zauważyć z zewnątrz przy odbiorze, przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu jej ubytku lub uszkodzenia. Uszkodzenie należy zgłosić bezpośrednio kurierowi, który fakt ten odnotuje w swoim systemie lub sporządzi protokół szkody z Odbiorcą. Niezwłocznie skontaktuj się z nami w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego u Przewoźnika.
Jeżeli po rozpakowaniu przesyłki zauważyłeś uszkodzenie lub ubytek zawartości, zrób zdjęcia obrazujące uszkodzenia, a także zdjęcia opakowania zewnętrznego. Niezwłocznie (nie poźniej niż w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki) skontaktuj się z nami w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego u Przewoźnika.
Przesyłarka.pl nie rozpatruje reklamacji, decyzję w sprawie odszkodowania wydaje bezpośrednio Przewoźnik.
Podgląd i ponowne pobranie wszystkich faktur, przypisanych do konta firmowego, możliwe jest po zalogowaniu się na Panel Klienta. Historia faktur dostępna jest pod zakładką "Faktury".