Pytania i odpowiedzi

Intro

Jak przygotować przesyłkę do transportu?
(synonim: TVtelewizorekranszkłoszklaneporcelanapiekarnikAGDkomputerlaptopkonsolamonitorpakować)

Paczka – skorzystaj z solidnego kartonu, który ma odpowiednią grubość i wytrzymałość. Nie używaj opakowań wtórnych - są one osłabione i mogą ulec uszkodzeniu w transporcie. Zabezpiecz paczkę silną taśmą klejącą, która nie odpadnie w trakcie transportu. Wypełnij karton po brzegi np. zmiętą gazetą, aby zabezpieczyć zawartość i usztywnić opakowanie. W żadnym wypadku nie łącz dwóch przesyłek w jedną (np. poprzez doklejenie dodatkowego pudełka do powierzchni przesyłki) - w takim przypadku poszukaj odpowiednio dużego kartonu, aby przesyłka była wysyłana jako całość. Przewoźnik może zrzec się odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia na podstawie nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłki. Pamiętaj, aby nie owijać paczki sznurkiem. Przesyłki przechodzą przez automatyczne sortownie, w których sznurek może zahaczyć się o jedną z maszyn.

Usługa kurierska nie gwarantuje przewozu paczki w określonej pozycji. W przypadku jeśli Twoja przesyłka wymaga sczególnych warunków transportu musi znajdować się na palecie. 
 
Delikatne przedmioty bardzo dobrze zabezpiecz np. folią bąbelkową i bezpiecznie je umieść w kartonie. Więcej
Delikatny sprzęt zapakuj w oryginalnym opakowaniu lub takim, które odzwierciedla jego właściwości. Więcej
Upewnij się, że delikatne przedmioty nie stykają się z bokami kartonu.
Skorzystaj z solidnego kartonu o odpowiedniej grubości i wytrzymałości. Pamiętaj, że paczki są przeładowywane w sortowniach i transportowane jedna na drugiej.
Wypełnij karton po brzegi, aby zabezpieczyć zawartość i usztywnić opakowanie. Puste przestrzenie wypełnij np. folią bąbelkową lub zmiętą gazetą.
Odpowiednio zabezpiecz karton silną taśmą klejącą. W razie potrzeby opisz go ostrzeżeniami, np.: Ostrożnie / Fragile. Czytelnie i trwale opisz paczkę podając pełny adres nadawcy i odbiorcy. Na paczce umieść otrzymany od nas numer trackingowy przesyłki. Więcej
 

Bagaż/Torba – pamiętaj, aby dokładnie owinąć torbę folią stretch (folia dostępna m.in. w sklepach B&Q, HomeBase, Amazon, Castorama, Leroy Merlin‎, OBI, Allegro). Należy owinąć wszystkie wystające części bagażu takie jak rączki i kółeczka. Folię stretch może zastąpić zwykła folia spożywcza – jej materiał również charakteryzuje się wysoką przylepnością. Współpracujący z nami przewoźnicy nie ponoszą odpowiedzialności za opakowanie, a za jego zawartość. Torba lub plecak są traktowane jako opakowanie. Ponadto od materiału torby/walizki, niezabezpieczonej folią stretch, może odkleić się list przewozowy. W takim przypadku przesyłka może zaginąć w automatycznych sortowniach firm kurierskich. Ze względu na właściwości toreb podróżnych, nie zalecamy pakowania do nich delikatnych przedmiotów, które mogą ulec uszkodzeniu w trakcie transportu, przeładunku oraz w automatycznych sortowniach. W takich przypadkach firmy ubezpieczeniowe mogą nie uznać reklamacji, powołując się na nieadekwatne zabezpieczenie przewożonych przedmiotów.

 
Ze względu na właściwości toreb podróżnych nie zalecamy pakowania do nich przedmiotów delikatnych, które mogą ulec uszkodzeniu w trakcie transportu czy przeładunku. Pamiętaj, że przesyłki są transportowane jedna na drugiej.
Odpowiednio zabezpiecz torbę folią stretch i silną taśmą klejącą. Pamiętaj, że torby są traktowane jako opakowanie, za które Przewożnik nie ponosi odpowiedzialności. Czytelnie i trwale opisz torbę podając pełny adres nadawcy i odbiorcy. Więcej

Wózek dziecięcy i inne – muszą być zapakowane w oryginalny lub odpowiadający ich wielkości wytrzymały karton. Musi on być zabezpieczony silną taśmą klejącą lub/i folią.

 

Rower - sprawdź nasz poradnik Jak zapakować i wysłać rower?

 

W paczce jest coś kruchego? Korzystaj tylko z bardzo wysokiej jakości, wytrzymałego kartonu. Oklej lub opisz go ostrzeżeniami, np.: Ostrożnie / Fragile itp. Szkło, porcelanę i inne delikatne przedmioty należy dokładnie zabezpieczyć np. folią bąbelkową i zapakować w osobne pudełka - tak, jak w przypadku fabrycznie zapakowanych zestawów zakupionych w sklepie. Karton należy dokładnie wypełnić np. zmiętą gazetą, aby przedmioty nie obijały się o siebie - dodatkowo usztywni to przesyłkę oraz zapewni amortyzację. Przedmioty te wysyłane są na Twoje ryzyko, ponieważ firma kurierska nie zapewnia specjalnych warunków przewozu. Paczki zawsze trafiają do mechanicznej sortowni, a nasi przewoźnicy nie ponoszą odpowiedzialności lub ponoszą tylko ograniczoną odpowiedzialność za ich uszkodzenia. Zapoznaj się z regulaminem wybranego przewoźnika przed nadaniem tego typu przedmiotów.

 

Wysyłasz telewizor lub inny delikatny sprzęt? Zastosuj powyższe wskazówki i dodatkowo pamiętaj, aby wysyłać go w oryginalnym opakowaniu lub takim, które odzwierciedla jego właściwości. Karton powinien być gruby i wytrzymały, boki urządzeń zabezpieczone obiciami styropianowymi, a wszelkie puste miejsca wypełnione folią bąbelkową lub zmiętą gazetą. Jeśli jest to monitor lub telewizor zabezpiecz dodatkowo jego ekran - np. grubym kocem. Umieść na opakowaniu informację: "Uwaga szkło", "Fragile", "Glass" itp. Pamiętaj, że paczki są przeładowywane i ocierają się o inne przesyłki w sortowniach. Nieprawidłowo zabezpieczone przedmioty do tego rodzaju transportu mogą wówczas ulec uszkodzeniu. Firma kurierska UPS nie przyjmuje do transportu telewizorów powyżej 32".  

 

Opony – zamawiając transport opon, przygotuj je zgodnie z instrukcją prawidłowego pakowania opon DPD Polska (PDF, 355 KB). W pzypadku wysyłki opon usługą UPS, przesyłka musi być zapakowana w karton. Firma UPS ma swoje wytyczne odnośnie pakowania - dostępne są na stronie UPS.

 

Adresowanie – każda przesyłka musi być czytelnie i trwale zaopatrzona w adresy nadawcy i odbiorcy, a więc w imię i nazwisko, ulicę, miasto włącznie z kodem pocztowym i krajem. Po zakończeniu procesu płatności, otrzymasz e-mail zawierający podsumowanie Twojego zamówienia. Zalecamy wydrukowanie strony z podsumowaniem oraz umieszczenie jej w przezroczystej koszulce przytwierdzonej bezpiecznie do paczki.                                                                                

zależności od wybranej usługi, kurier przywiezie ze sobą list przewozowy lub musisz go wydrukować przed przyjazdem kuriera (szczegóły)Upewnij się, że list przewozowy zawiera poprawne dane, a jeśli wysyłasz więcej niż jedną przesyłkę to upewnij się, że każda z przesyłek otrzymała poprawną etykietę.

 
Masz więcej pytań dotyczących zabezpieczenia przesyłki? Skontaktuj się z nami.
Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?
(synonim: podnieśćwykupićzwiększyćpolisacennezabezpieczenietelewizor)

Tak. Wszystkie usługi kurierskie oferowane na naszej stronie są ubezpieczone. Ubezpieczeniu podlegają jedynie przedmioty zawarte w opisie do wartości przedstawionej faktury. Przedmioty niezgodne z regulaminem Przewoźnika nie podlegają ubezpieczeniu.

 

Wysokość ubezpiecznia dla każdego z Przewoźników przedstawia się następująco:

  • Dla usługi DPD Classic każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do kwoty 1 000 zł. Nadawca może podwyższyć poziom ubezpieczenia deklarując wyższą wartość przesyłki, nie wyższą jednak niż rynkowa wartość przesyłanych towarów (wiąże się to ze zwiększonym kosztem przesyłki). Maksymalna wartość ubezpieczenia paczki to 100 000 zł.
  • Dla usługi GLS każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do wartości rzeczywistej netto nie większej niż 6 000 złDla zamówień na kierunku Irlandia Południowa - Polska, przesyłka ubezpieczona jest do maksymlanej wartości 350. Dla usługi GLS nie ma możlwiości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia. 
  • Dla usługi InPost każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do kwoty 200 zł. Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia, dla paczek krajowych: koszt ubezpieczenia do kwoty 5 000 zł to 1,50 zł; do 10 000 zł to 2,50 zł; do 20 000 zł to 3,00 zł. Paczki międzynarodowe można ubezpieczyć do kwoty 5 000 zł w cenie 1,23 zł. Wartość ubezpieczenie można wybrać podczas składania zamówienia.
  • Dla usługi UPS wysokość ubezpieczenia jest równa kwocie wartości zadeklarowanej podczas składania zamówienia. Koszt usługi zwiększa się proporcjonlanie do wysokości zadeklarowanej wartości. Ubezpieczenie jest wypłacane w kwocie netto (pomniejszonej o podatek VAT). 
  • Dla usługi FedEx przesyłka ubezpieczona jest średnio na kwotę €22 na każdy kilogram. W przypadku, gdy wartość towaru przewyższa standardowe ubezpieczenie, wymagana jest dopłata zgodnie z cennikiem FedEx, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą z wyceną. Wykupienie wyższego ubezpieczenia jest opcjonlane. 
  • Dla usługi TNT przesyłka ubezpieczona jest średnio na kwotę £15 na każdy kilogram. Koszt dodatkowego ubezpieczenia wynosi 1% zadeklarowanej wartości, nie mniej niż £10 netto. Wykupienie dodatkowego ubezpieczenia jest opcjonalane, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą,  jeżeli wysyłasz  przedmioty o wysokiej wartości. Firma TNT nie daje możlwiości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia dla transportu m.in laptopów oraz telewizorów - przedmioty te podlegają wyłącznie ubezpieczeniu standardowemu.  Transport szlachetnych kamieni, metali szlachetnych, biżuteri, szkła i porcelany,  pieniędzy oraz  ważnych dokumentów (np. paszportu) odbywa się na własne ryzyko i nie podlega żadnemu ubezpieczeniu. 
  • Dla usługi K-EX każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do kwoty 10 000 zł. Dla usługi K-EX nie ma możlwiości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia.
  • Dla usługi Parcelforce każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do kwoty 500 zł. Nadawca może podwyższyć poziom ubezpieczenia deklarując wyższą wartość przesyłki, nie wyższą jednak niż rynkowa wartość przesyłanych towarów (wiąże się to ze zwiększonym kosztem przesyłki). Maksymalna wartość ubezpieczenia paczki to 12 500 zł.
Jakie są ograniczenia wagowe i wymiarowe przesyłek?
(synonim: drogo17.99paczka91.99taniawysoka cenakosztofertapromocjarozmiarwzórdużawielkośćnajtańszailejakie)

Poniżej znajdziesz maksymalane wymiary i wagę dla każdego z Przewożników z naszej oferty:

 

DPD Classic (serwis krajowy):

  • maksymalna waga paczki w tej usłudze to 50 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 250 cm;
  • suma długości, szerokości oraz wysokości nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: H + W + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok). 

DPD Classic (serwis międzynarodowy):

  • maksymalna waga paczki w tej usłudze to 31.5 kg - koszt usługi uzależniony jest  od wagi paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 175 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

GLS:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 50 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 200 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

InPost Paczkomaty (serwis krajowy):

  • waga paczki nie może przekroczyć 25 kg niezależnie od gabarytu i nie ma wpływu na cenę przesyłki;
  • każdy Paczkomat posiada trzy rodzaje wielkości skrytek, które określają maksymalną wielkość paczek oraz przedział cenowy:
    • gabaryt A: 8 x 38 x 64 cm;
    • gabaryt B: 19 x 38 x 64 cm;
    • gabaryt C: 41 x 38 x 64 cm.

InPost Cross Border (serwis międzynarodowy):

  • maksymalny rozmiar paczki to 41 x 38 x 64 cm, a maksymalna waga to 25 kg; cena jest uzależniona jedynie od przedziału wagowego; 
  • dla paczek wysyłanych z Paczkomatu do Paczkomatu zagranicę (oferowane dla krajów do Czech i Słowacji) maksymalny rozmiar paczki to 41 x 38 x 64 cm, a maksymalna waga paczki to 20 kg; cena jest uzależniona jedynie od przedziału wagowego.

UPS:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 70 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 270 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 419 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 419 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

FedEx:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 68 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 274 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 330 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 330 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

TNT:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 70 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • Economy Express: maksymalne wymiary: 240 cm x 120 cm x 180 cm;
  • Express: maksymalne wymiary: 240 cm x 120 cm x 150 cm.

K-EX:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 30 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • dla poszczególnych rozmiarów obowiązuje: max. szerokość 80 cm ; max. wysokość 60 cm ; max. długość 200 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

Parcelforce:

  • maksymalna waga paczki w tej usłudze to 30 kg;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 150 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).
Czy mogę zapłacić kurierowi za przesyłkę?
(synonim: do rękigotówkązapłatapłatność)

Nie. Kurier nie przyjmuje płatności. Płatność za przesyłkę należy uregulować składając zamówienie na Przesyłarka.pl.

 

Na obecną chwilę nie oferujemy również usługi za pobraniem. 

Czego nie można przesyłać?
(synonim: obrazypapierosyroślinyniebezpieczneniedozwolonezabronione)

Przygotowując swoją przesyłkę, upewnij się, że nie znajdują się w niej zakazane przedmioty, takie jak m.in:

  • wyroby tytoniowe w jakiejkolwiek ilości,
  • alkohol w jakiejkolwiek ilości,
  • leki na receptę, narkotyki oraz inne substancje odurzające, 
  • wyroby wilgotne, nieszczelne lub wydzielające wszelkiego rodzaju zapachy, 
  • żywność (są wyjątki - zobacz szczegóły), 
  • areozole oraz inne materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące,
  • noże (w tym noże kuchenne) oraz inne ostre przedmioty mogące wyrządzić szkodę osobom trzecim lub mieniu,
  • broń i amunicjakamizelki kuloodporne,
  • substancje płynne, w tym: farbykleje, zbiorniki, beczki, substancje ADR, środki czystości,
  • żywe rośliny i zwierzęta,
  • futra, skóry oraz produkty pochodzenia zwierzęcego,
  • szczątki ludzkie lub zwierzęce, 
  • części samochodowe: silniki, akumulatory, skrzynie biegów, napinacze pasów bezpieczeństwa,
  • dzieła sztukiantykiszlachetna biżuteria, pieniądze, karty kredytowe lub płatnicze, zbywalne papiery wartościowe, banderole, certyfikaty itp.

Szczegółową listę znajdziesz w regulaminie wybranego Przewoźnika: DPD, FedE, GLS, InPost Paczkomaty, InPost Cross Border, K-EX, TNT, UPS, Parcelforce.

Czy w przesyłce może znajdować się żywność?
(synonim: wolnomogępakowaćwłożyćzawartośćśrodkajedzeniewędlinyserdżemwinopapierosytabletkiciastaplacekwódkawhiskywhikseypiworyżmąkaniebezpiecznezabronionemięso)

Każdy z Przewoźników w inny sposób reguluje transport żywności. 

 

W usłudze DPD Classic oraz GLS transport żywności jest zakazany.

 

W usługach InPost zakazany jest transport artykułów szybko psujących się i wymagających szczególnych warunków transportu (w tym wydzielających woń lub płyn).

 

W usługach UPS, FedEx, TNT i K-EX dopuszczalny jest transport żywności, w tym produktów łatwo psujących się oraz wrażliwych na temperaturę pod warunkiem, że Nadawca wyrazi zgodę na ich transport na własne ryzyko oraz odpowiednio je zapakuje (np. próżniowo). Przewożnik UPS, FedEx, TNT i K-EX nie zapewnia specjalnego sposobu postępowania z takimi przesyłkami.

 

We wszystkich usługach zakazany jest transport żywności płynnej, takiej jak np. miód, domowe przetwory, soki, oleje itp. 

Czy mogę zrezygnować z zamówienia?
(synonim: anulowaćzwrotrezygnacjausunąćwykasowaćcofnąć)

Tak. W celu anulowania zamówienia skontaktuj się z nami. Zwrot za niewykonaną usługę wykonujemy do 5 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia, tą samą drogą, którą otrzymaliśmy wpłatę. Jeżeli płatność realizowana była za pośrednictwem serwisu Przelewy24, czas rzeczywistego otrzymania  środków na koncie wydłuży się od 3 do 30 dni.

 

Zgodnie z naszym regulaminem, w przypadku rezygnacji z zamówienia z przyczyn niezależnych od Przewoźnika oraz Przesyłarka.pl zwrot kosztów zostanie pomniejszony o opłatę manipulacyjną. Opłata manipulacyjna wynosi odpowiednio:

  • dla płatności do 20 zł - 1 zł/ £0.2/ €0.25,
  • dla płatności od 20 zł do 99.99 zł - 2 zł/ £0.4/ €0.5,
  • dla płatności powyżej 100 zł - 3 zł/ £0.6/ €0.75.

 

W przypadku rezygnacji z usługi UPS potrącana jest dodatkowa opłata kurierska w wysokości 9 zł/ £1.75/ €2.5.

 

W przypadku rezygnacji z usługi GLS, gdy do planowanego dnia nadania pozostało mniej niż 1 dzień roboczy, potrącana jest dodatkowa opłata kurierska w wysokości 9 zł/ £1.75/ €2.5.

 

W przypadku anulowania zamówienia Parcelforce opłata manipulacyjna wynosi 35 zł/ £7/ €8.

Moja reklamacja została odrzucona, co dalej?

Od decyzji reklamacyjnej przysługuje Ci prawo odwołania w terminie 14 dni od daty jej wydania. Prześlij nam decyzję, którą otrzymałeś od Przewożnika, poradzimy Ci jakie informacje powinny znajdować się w Twoim odwołaniu. 

 

Najczęstszym powodem odrzucenia reklamacji jest:

  • złożenie reklamacji przez osobę nieupoważnioną (prawo do złożenia reklamacji z tytułu zaginięcia przesyłki ma wyłącznie Nadawca; prawo do złożenia reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki ma Nadawca lub Odbiorca), 
  • podanie błędnego numeru przesyłki (poprawny numer przesyłki znajdziesz na potwierdzeniu nadania otrzymanym przez kuriera),
  • brak sporządzonego protokołu szkody lub brak zgłoszenia uszkodzenia w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki,
  • uszkodzonie/zutylizowanie przesyłki z powodu zabronionej zawartości,
  • niekompletny wniosek reklamacyjny (np. brak paragonów, oświadczeń o wartości itp.),
  • brak podstaw świadczących o odpowiedzialności Przewożnika za uszkodzenie (np. przesyłka została nieodpowiednio zabezpiecozna do transportu). 
Kiedy kurier odbierze moją przesyłkę, jeżeli złożę zamówienie dzisiaj?
(synonim: terminnadaniesobotaniedzielaweekendwysyłkaodbiórgodziny)

Składając zamówienie sam określasz kiedy kurier ma odebrać Twoją przesyłkę. Kurierzy odbierają paczki tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku.

Odbiór paczki jeszcze tego samego dnia jest możliwy w usłudze UPS. Warunkiem jest złożenie i opłacenie zamówienia w godzinach porannych. Dla niektórych, odległych lokalizacji odbiór tego samego dnia jest niemożliwy. 

Aby nadać paczkę następnego dnia roboczego, złóż zamówienie do określonych poniżej godzin:
 

DPD Classic:

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 23:00 czasu polskiego (22:00 czasu brytyjskiego),
  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 15:30 czasu brytyjskiego (16:30 czasu polskiego).

Parcelforce:

  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 16:30 czasu brytyjskiego (17:30 czasu polskiego).

GLS:

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 19:00 czasu polskiego (18:00 czasu brytyjskiego),
  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 12:30 czasu brytyjskiego (13:30 czasu polskiego).

FedEx: 

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 23:00 czasu polskiego (22:00 czasu brytyjskiego),
  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 22:00 czasu brytyjskiego (23:00 czasu polskiego).

TNT: 

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 23:00 czasu polskiego (22:00 czasu brytyjskiego),
  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 22:00 czasu brytyjskiego (23:00 czasu polskiego).

W przypadku płatności tradycyjnym przelewem bankowym, czas realizacji jest zależny od terminu, w którym zaksięgujemy Twoją wpłatę. Miej na uwadze, że w przypadku niektórych przelewów czas zaksięgowania wynosi nawet do 2 dni roboczych. Możesz przyspieszyć ten proces, wysyłając nam potwierdzenie (w formie zrzutu ekranu lub skanu) na adres przelewy@przesylarka.pl od razu po dokonaniu wpłaty.

Popełniłem błąd w zamówieniu, jak mogę go poprawić?
(synonim: miejsceinnyodebraćnaprawićpoprawićnumerbudynekzłyniewłaściwyniepoprawnyterminpomyłkazmiana)

W przypadku gdy zamówienie nie zostało jeszcze opłacone lub nie zostało jeszcze przekazane do realizacji (do planowanego dnia nadania pozostało wiecej niż 1 dzień roboczy) można dokonać zmiany kontaktujac się z naszym Działem Obsługi Klienta. Konsultant na Twoją prośbę może zmienić datę nadania paczki, dane adresowe nadawcy/odbiorcy, opis przesyłki, a także wymiary paczki.

 

W przypadku gdy zamówienie jest już w realizacji (do planowanego dnia nadania pozostało mniej niż 1 dzień roboczy) dokonywanie zmian jest już niemożliwe. Prosimy o kontakt z nami w celu poprawienia danych w zamówieniu i wysłaniu go do ponownej realizacji w nowym termienie.

 

W przypadku gdy zauważyłeś błąd w adresie, a przesyłka jest już w transporcie, dyspozycję zmiany adresu możemy przekazać do firmy kurierskiej dopiero gdy przesyłka będzie już zarejestrowana na terenie kraju doręczenia. W tym celu prosimy o śledzenie przesyłki i ponowny kontakt z nami dopiero gdy pojawi się pierwszy skan z kraju Odbiorcy. Wydanie dyspozycji zmiany adresu doręczenia może skutkować opóźnieniem doręczenia o 1 dzień roboczy.

Opłaciłem zamówienie, ale wystąpił problem z płatnością, co dalej?
(synonim: błądopłata)

Jeżeli dokonałeś płatności kartą (poprzez serwis Przelewy24) transakcja powinna przypisać się do Twojego zamówienia w ciągu maksymalnie 30 minut. W przypadku jeżeli wpłata nie zaksięgowała się automatycznie, upewnij się czy środki zostały pobrane z Twojego konta. Możliwe, że zbyt szybko zamknąłeś okno płatności. Skontaktuj się z nami, gdyż w większości przypadków jesteśmy w stanie zaksięgować wpłatę ręcznie.

 

Jeżeli środki z Twojego konta nie zostały pobrane, sugerujemy użycie innej karty lub wybór innej formy płatności (np. przelew bankowy).

Dlaczego nie otrzymałem maila potwierdzającego złożenie zamówienia?

Wiadomość z podsumowaniem zamówienia jest wysyłana na adres mailowy zlececniodawcy automatycznie po ukończeniu etapu poprzedzającego płatność. 

 

Upewnij się, że wiadomość od nas nie trafiła do skrzynki spamowej. Możliwe również, że został popełniony błąd w adresie mailowym zleceniodawcy. Skontaktuj się z nami - sprawdzimy to.

Kurier nie przyjechał po przesyłkę, co zrobić?
(synonim: pojawiłnie pojawiłbyłonie byłobrakczekałem)

Jeżeli kurier nie odebrał przesyłki do godziny 18:00 w wybranym dniu należy ustalić nowy termin odbioru. W tym celu przygotuj numer swojego zamówienia i skontaktuj się z nami, korzystając z czatu na naszej stronie (zalecane), e-mailowo lub telefonicznie.

 

Powód nieodebrania przesyłki powinien być widoczny w statusie w narzędziu lokalizacji przesyłki (status może być aktualizowany z opóźnieniem).

Kiedy otrzymam list przewozowy i czy muszę go drukować?
(synonim: przygotowaćdokumentyetykietatrackingowydrukarka)

Dla usługi DPD Classic numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.

 

Dla usługi GLS numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.

 

Dla usługi InPost chcąc nadać przesyłkę dziś lub jutro, zaraz po jej opłaceniu otrzymasz od nas etykietę, którą należy wydrukować i przymocować do przesyłki. Od tego momentu masz 48 godzin na dostarczenie przesyłki do wybranego Paczkomatu. Wybierając inny dzień jako dzień nadania przesyłki o godzinie 7 rano, w dzień przed planowanym nadaniem przesyłki, otrzymasz od nas etykietę z 48 godzinnym terminem ważności. W tym czasie należy dostarczyć przesyłkę do wybranego Paczkomatu. Po upływie 48 godzinnego terminu ważności etykiety nie jest możliwe nadanie z nią przesyłki.

 

Dla usługi UPS list przewozowowy otrzymasz drogą mailową od razu po opłaceniu zamówienia. List przewozowy musisz wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera. 

 

Dla usługi FedEx list przewozowowy otrzymasz drogą mailową w przeciągu 24h przed planowanym dniem odbioru przesyłki. List przewozowy musisz wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera. 

 

Dla usługi K-EX numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową w przeciągu 24h przed planowanym dniem odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy. 

 

Dla usługi TNT list przewozowowy otrzymasz drogą mailową w przeciągu 24h przed planowanym dniem odbioru przesyłki. List przewozowy powinieneś wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera. Jeżeli nie masz możliwości wydrukowania etykiety, kurier wypisze ją z Tobą podczas odbioru. 

 

Dla usługi Parcelforce numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.

O której godzinie kurier odbierze przesyłkę?
(synonim: czaskiedyumówićpracujęmogęzaznaczyćwybraćprzyjedzietelefonzadzwoni)

Przesyłki w usłudze DPD Classic są transportowane w transporcie ekonomicznym dlatego nie ma możliwości ustalenia dokładnej godziny przyjazdu kuriera. Przesyłki w tym serwisie odbierane są w godzinach 8:00-18:00. 

Kontakt telefoniczny kuriera przed przyjazdem należy do rzadkości, ponieważ kurierzy korzystają jedynie z telefonów prywatnych. 
Jeżeli wiesz, że w godzinach pracy kuriera, nie będzie Cię w domu, wówczas możesz podać w trakcie składania zamówienia swój adres służbowy, pod którym kurier Cię zastanie.
UWAGA - Przy nadaniu paczki z terenu Irlandii Północnej oraz Północnej Szkocji czas odbioru przesyłki wynosi dwa dni robocze, na terenie Włoch czas realizacji wynosi trzy dni robocze.
 

W usłudze GLS, UPS, FedEx, TNT, Parcelforce i K-EX kurierzy odbierają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00. Zazwyczaj przed odbiorem paczki kurierzy kontaktują się mailowo lub telefonicznie z Nadawcą, jednak nie jest to gwarantowane.

 

W przypadku usługi UPS kurier dołoży wszelkich starań, aby odebrać przesyłkę w wybranym przez Klienta przedziale czasowym, jednak godziny odbioru nie są gwarantowane. 

 

Istnieje również możlwość, abyś osobiśce doręczył przesyłkę do oddziału wybranego Przewożnika (szczegóły).

Czy mogę doręczyć przesyłkę osobiście do oddziału?
(synonim: depotusamodzielniemagazynuzawieźćpojechaćdowieźć)

Możliwość osobistego doręczenia przesyłki do oddzialu zależy od oddziału realizującego odbiór.

 

W celu sprawdzenia czy dany oddział udostępnia taką opcję należy skontakować się z nami najpoźniej rano w dniu nadania przesyłki. Nasz konsultant skontakuje się z bezpośrednio z Przewoźnikiem w celu potwierdzenia takiej możliwości. Dopiero gdy otrzymasz od nas potwierdzenie, możesz zawieźć swoją przesyłkę do wskazanego przez nas oddziału Przewożnika. 

 

Adres najbliższego oddziału znajdziesz na stronie Przewoźnika:

Jeżeli Twoja przesyłka waży mniej niż 20kg, jej najdłuższy bok nie przekracza 80cm, a suma obwodu i długości nie przekracza 330cm, możesz ją nadać z lokalnego punktu (tzw. Access Point/ punkt przyjmowania przesyłki). Aby skorzytsać z tej opcji musisz podczas składnia zamówienia zaznaczyć pole "Dostarczę przesyłkę do punktu nadania UPS"  i z rozwijanej listy wybrać dogodną dla siebie lokalizację.

Nadałem paczkę za granicę, kiedy będzie na miejscu?
(synonim: długopriorytetekspresnastępnyczas)
Czas doręczenia paczki liczony jest w dniach roboczych. Dzień odbioru paczki jest traktowany jako dzień zero. Przeciętny czas doręczenia paczki zależy od wybranej usługi transportowej. Warto śledzić drogę swojej przesyłki online. Dzięki temu możesz mniej więcej okreslić termin doręczenia.
 
Terminy doręczenia w poszczegolnych firmach kurierskich są następujące:
 
DPD Classic: 
  • Czas dostarczenia paczki na terenie Unii Europejskiej wynosi od 3 do 7 dni roboczych
  • W przypadku krajów leżących na Półwyspie Skandynawskim, jak również szkockich wysp Orkney i Szetlandów termin doręczenia może wydłużyć się do 14 dni roboczych.  

GLS:

  • Realizacja usługi następuje w terminie od 3 do 9 dni roboczych. Paczki najczęściej doręczane są na około 4-5 dzień roboczy. 
  • W przypadku krajów leżących na Półwyspie Skandynawskim, jak również szkockich wysp Orkney i Szetlandów termin doręczenia może wydłużyć się do 14 dni roboczych. 

InPost Cross Border:

  • Średni czas dostawy to 4 do 10 dni roboczych. Gwarantowany czas wykonania usługi to 30 dni. 
UPS:
  • W usłudze UPS Express Saver doręczenie na terenie Unii Europejskiej następuje w terminie od 1 do 2 dni roboczych od dnia nadania.
  • W usłudze UPS Standard szacowany termin doręczenia dla przesyłek kurierskich wynosi od 3 do 9 dni roboczych. 
FedEx:
  • W usłudze FedEx International Priority czas doręczenia wynosi od 1 do 2 dni roboczych.
  • W usłudze FedEx International Economy przesyłki doręczane są w terminie od 2 do 5 dni roboczych.
TNT: 
  • W usłudze TNT Economy Express przesyłki doręczane są w terminie od 2 do 5 dni roboczych
  • W usłudze TNT Express doręczenie następuje w terminie od 1 do 2 dni roboczych od daty nadania. 

Parcelforce: 

  • W usłudze Parcelforce przesyłki doręczane są w terminie od 3 do 4 dni roboczych
Jak mogę śledzić moją przesyłkę?
(synonim: lokalizacja)

Przesyłkę możesz śledzić wpisując otrzymany numer trackingowy lub numer zamówienia Przesyłarka w polu Zlokalizuj przesyłkę znajdującym się na stronie głównej Przesyłarka.pl. Opcja śledzenia powinna być dostępna w ciągu kilku godzin po odbiorze przesyłki.

 

Przesyłkę możesz również śledzić bezpośrednio na stronie przewoźnika wpisując numer trackingowy w odpowiednim polu:

Dlaczego lokalizacja przesyłki nie zmienia się?
(synonim: trackinggdzieruszaidzieśledzenie)

Skany nie pojawiają się w czasie rzeczywistym, oznacza to, iż aktualizacja statusu może zająć nawet do 72 godzin. 

 

Większość paczek przewożona jest  transportem drogowym, podczas którego skany paczek nie są aktualizowane. Skanowane następuje dopiero po dotarciu paczki do sortownii. Miej również na uwadze, że przesyłki transportowane są głównie w dni robocze (poniedziałek-piątek), a skany po weekendzie mogą pojawiać się z pewnym opoźnieniem. 

 

Jeśli status Twojej przesyłki nie zmienił sie od kilku dni skontaktuj się z nami

Moja przesyłka zaginęła, co teraz?
(synonim: brakutknęłaczekamlokalizacjapaczkanie mawygląd)

Aby rozpocząć poszukiwania przesyłki, Przewożnik musi otrzymać od nas jej dokładny opis. W tym celu wyślij nam na maila poniższe szczegóły:

  • Rodzaj opakowania - czy było to pudełko, walizka, torba podróżna itp.?
  • Kolor opakowania i znaki charakterystyczne, takie jak logo, napis itp.
  • Czy na opakowaniu był umieszczony adres?
  • Czy opakowanie było oklejone taśmami firmowymi, folią stretch itp.?
  • Czy w przesyłkce znajdowały się dokumenty z danymi, takie jak np. legitymacje, dyplomy, faktury itp.?
  • Co dokładnie było zawartością przesyłki?

Prosimy o podanie jak największej ilości szczegółów, gdyż zwiększą one szanse odnalezienia przesyłki. 

Poszukiwania trwają najczęściej od 2 do 8 dni roboczych, jednak w wyjątkowych sytuacjach proces ten może się wydłużyć. Skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedżi od Przewożnika.

 

W przypadku odnalezenia przesyłki, jest ona przekazywana do dalszego transportu, a doręczenie powinno nastąpic w ciągu ok. 2-4 dni roboczych. 

 

W przypadku gdy poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem należy rozpocząć proces reklamacyjny. Szczegóły otrzymasz od nas drogą mailową. 

O której godzinie kurier doręczy przesyłkę?
(synonim: czaskiedyumówićpracujęmogęzaznaczyćwybraćprzyjedziezadzwonitelefon)

W usłudze DPD Classic kurierzy doręczają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00. W dniu doręczenia przesyłki powinieneś otrzymać automatyczny sms/email od DPD z szacowanym czasem przyjazdu kuriera. Godzinę doręczenia możesz również sprawdzić na stronie DPD (zgodnie z krajem doręczenia) wpisując numer listu przewozowego.

 

W usłudze InPost Paczkomaty po dostarczeniu przesyłki do Paczkomatu odbiorcy, odbiorca otrzymuje sms lub/i email z informacją o możliwości odbioru przesyłki w ciągu 72 godzin wraz z lokalizacja Paczkomatu oraz kodem odbioru. W usłudze InPost Cross Border przesyłka jest dostarczana kurierem do drzwi odbiorcy za pośrednictwem firmy kurierskiej współpracującym w danym kraju z InPost.

 

W usłudze GLS, UPS, FedEx, TNT, K-EX, Parcelforce  kurierzy doręczają przesyłki w godzinach 8:00 - 19:00. Najczęściej przed dostarczeniem przesyłki kurierzy kontaktują się mailowo lub telefonicznie z odbiorcą przesyłki.

Nie było mnie w domu podczas próby doręczenia przesyłki, co teraz?
(synonim: paczkaprzyjechaćciekniedamage)

Większość Przewoźników zapewnia dwie lub trzy próby doręczenia. Jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może pozostawić paczkę u sąsiada lub podjąć kolejną próbę doręczenia w kolejnym terminie. Kurier powinien zostawić awizo z informacją kiedy nastąpi ponowne doręczenie lub gdzie można odebrać paczkę wraz z numerem telefonu, pod którym można się ewentualnie umówić na kolejną próbę doręczenia. Dodatkowe informacje są również widoczne w opcji śledzenia przesyłki online. Jeśli kurier nie zastanie nikogo przy ostatniej próbie doręczenia, przesyłka najczęściej czeka jeszcze kilka dni na odebranie z magazynu/Urzędu Pocztowego, a następnie jest odsyłana do nadawcy na jego koszt. 

 

W niektórych sytuacjach doręczenie przesyłki jest niemożliwe. Ma to miejsce np. gdy doszło do uszkodzenia przesyłki, uniemożliwiające jej doręczenie do Odbiorcy. Przesyłkę można odebrać osobiście w oddziale. Skontaktuj się z nami w celu zaaranżowania osobistego odbioru w oddziale. 

Zamówiłem kilka przesyłek, a doręczono mi tylko część z nich, dlaczego?
(synonim: brakzaginęłypaczka)

Jest to normalna sytuacja, gdyż przesyłki trafiają do mechanicznych sortowni, gdzie dochodzi do ich rozdzielenia. Najprawdopodobniej pozostałe paczki trafiły na późniejszy transport, co spowodowało różnicę w terminach doręczenia. Pozostałe przesyłki powinny być doręczone w ciągu 1-2 dni roboczych. Jeżeli w tym terminie nie otrzymałeś pozostałych przesyłek skontaktuj się z nami

Moja przesyłka została uszkodzona, co teraz?
(synonim: zniszczonapodartaposzarpanagniecionabrakujeukradlipołamanapogniecionaopakowaniuniepełnadziurawa)

Przed odbiorem przesyłki upewnij się, że na opakowaniu nie ma widocznych uszkodzeń, wgnieceń, rozdarć czy zabrudzeń. W przypadku szkód, które można zauważyć z zewnątrz przy odbiorze, przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu jej ubytku lub uszkodzenia. Uszkodzenie należy zgłosić bezpośrednio kurierowi, który fakt ten odnotuje w swoim systemie lub sporządzi protokół szkody z Odbiorcą. Niezwłocznie skontaktuj się z nami w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego u Przewożnika. 

 

Jeżeli po rozpakowaniu przesyłki zauważyłeś uszkodzenie lub ubytek zawartości, zrób zdjęcia obrazujące uszkodzenia, a także zdjęcia opakowania zewnętrzego. Niezwłocznie (nie poźniej niż w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki) skontaktuj się z nami w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego u Przewożnika. 

 

Przesyłarka.pl nie rozpatruje reklamacji, decyzję w sprawie odszkodowania wydaje bezpośrednio Przewoźnik. 

Nie znaleźliśmy odpowiedzi związanej z tym słowem kluczowym.