Doręczenie paczki z Polski
Jesteś odbiorcą paczki, która została wysłana z Polski? Zobacz, jak działają poszczególne firmy kurierskie przy doręczeniu przesyłek w krajach Unii Europejskiej.
Przede wszystkim należy pamiętać, że nie zawsze kurier dzwoni przed doręczeniem przesyłki. Kontakt z Klientem nie należy do jego obowiązków, choć, jak wiemy z doświadczenia, może znacznie ułatwić proces dostawy przesyłki.
DPD Classic
Przewagą tej firmy w Wielkiej Brytanii jest fakt, że odbiorca otrzymuje SMS-a z informacją o planowanej godzinie doręczenia. Jest to estymowany czas i nie zawsze kurier zjawi się punktualnie, niemniej pozwala to zaplanować dzień.
Kurier DPD podejmie dwie próby doręczenia przesyłki. Jeżeli za pierwszą wizytą nie zastanie nikogo w domu – paczka wróci do oddziału i kolejnego dnia roboczego zostanie podjęta kolejna próba doręczenia paczki.
Jeżeli adresat odmówi przyjęcia paczki – zostanie ona cofnięta na magazyn i może automatycznie zostać zawrócona do nadawcy (na jego koszt) lub wstrzymana do dalszej dyspozycji. Wtedy konsultanci Przesyłarki kontaktują się z nadawcą i proszą o informacje, jak postąpić z paczką.
GLS/ Parcelforce
Kurierzy Parcelforce w Wielkiej Brytanii i GLS w innych krajach mają kilka opcji do wyboru. Po nieudanej pierwszej próbie doręczenia mogą:
- podjąć próbę kolejnego dnia roboczego, lub
- zostawić paczkę u sąsiada lub
- zostawić przesyłke w najbliższym punkcie ParcelShop.
Jeśli adres odbiorcy jest niewłaściwy lub odmówi on przyjęcia przesyłki z Polski – wraca ona do magazynu i firma kurierska informuje nas o danej sytuacji, a konsultanci Przesyłarki kontaktują się z nadawcą z prośbą o dalszą dyspozycje.
UPS
Kurierzy UPS mają trzy próby doręczenia przesyłki. Jeżeli wszystkie okażą się nieskuteczne – paczka jest zawracana do Polski do nadawcy.
Pamiętaj, że kurier nie zawsze dzwoni przed doręczeniem przesyłki – warto zatem samodzielnie sprawdzać tracking paczek.
Zobacz także: Doręczenia paczek w Polsce