Czytelnia
Zmiany w dopłatach i warunkach przewozu paczek FedEx

Zmiany w dopłatach i warunkach przewozu paczek FedEx

Od 14 lipca firma FedEx wprowadziła aktualizację do swojego regulaminu i cennika. Paczki o wadze rzeczywistej powyżej 25 kg objęte są Dopłatą za Dodatkową Obsługę (AHS) – Waga.

 

 

Co ta zmiana oznacza dla Klientów Przesyłarka.pl? 

Jeżeli Twoja paczka do Anglii lub przesyłka do innego kraju waży więcej niż 25 kg, cena za transport będzie wyższa. Od razu zobaczysz to w wycenie.

Czy mogę wycenić paczkę na 24 kg a wysłać 25 kilogramową?

Takie postepowanie jest oszustwem. My jako Przesyłąrka.pl poniesiemy koszt obsługi paczki 25 kilogramowej, natomiast otrzymamy zapłatę za lżejszą przesyłkę. To tak jakby zapłacić w sklepie za jedną parę butów, a wziąć z półki dwie. Czy to nie jest kradzież?

Co się stanie, jeżeli zadeklaruję wysyłkę 24 kilogramowej paczki, a FedEx zweryfikuje ją jako 25 kg i nałoży dopłatę?

Analizujemy wszystkie specyfikacje z firm kurierskich. Jeżeli system wychwyci rozbieżność z zamówieniem czy to w wymiarach czy w wadze, wtedy wysyłamy maila z prośbą o zrobienie zdjęć paczki na wadze z widoczną etykietą. Każdy może się pomylić i firmom kurierskim też to się zdarza, dlatego zawsze możemy się odwołać w imieniu Klienta i reklamować dopłatę. Musimy mieć jednak dowód, że waga była inna niż podana w specyfikacji firmy kurierskiej. 

Co oprócz zdjęć może być takim dowodem?

Możemy wysłać specyfikacje towaru. Przykładowo w paczce wysyłany jest odkurzacz. Wskazując link do opisu produktu na stronie producenta, gdzie podana jest waga i wymiary towaru, mamy 99% szanse na anulowanie dopłaty. Dlatego tak ważna jest współpraca z naszym Działem Obsługi Klienta. Konsultanci pomagają i wyjaśniają, co możemy zrobić, żeby odwołać się od tej dopłaty. Oczywiście, o ile została naliczona niesłusznie.

A co, jeśli dopłata za Dodatkową Obsługę została naliczona słusznie?



Klient też ma prawo się pomylić lub ważyć paczkę na nieskalibrowanej wadze. Dlatego powinien ponieść koszt tej pomyłki i opłacić różnicę wynikająca z nadania cięższej lub większej paczki. Wysyłamy Klientom linki do dopłaty różnicy w cenie. Można wybrać walutę oraz metodę płatności. 

Drodzy Klienci, składajcie zamówienie po spakowaniu paczki. Dokładnie zmierzcie ją i zważcie. Możecie dodać po 2 cm do każdego boku i 1 kg wagi. Będziecie mieć pewność, że otrzymacie wiarygodną wycenę. Możecie też zrobić zdjęcie paczki z miarką i na wadze. To 3 minuty pracy, które pozwolą odwołać się od ewentualnej dopłaty. A jeśli już nadacie cięższą paczkę, to weźcie za to odpowiedzialność i opłaćcie różnicę.