Czytelnia
Kurier nie przyjechał po paczkę - co dalej?

Kurier nie przyjechał po paczkę - co dalej?

Zamówiłeś kuriera, ten jednak mimo cierpliwego czekania nie pojawił się w wyznaczonym dniu po odbiór paczki?

“Cały dzień w domu, nawet do sklepu nie wyszłam, a on nie przyjechał” takie i podobne opinie można przeczytać w internetowych dyskusjach. Długie oczekiwanie na kuriera może być frustrująca, w szczególności, gdy finalnie nie skutkuje odbiorem paczki, ta cierpliwość często się kończy. Oczywiście, życzymy aby takich sytuacji nie było, jednak w praktyce zdarza się, że kurier nie przyjedzie po paczkę, mimo wcześniejszych ustaleń.

 

O której przyjedzie kurier?

W przypadku ekonomicznych (tanich) usług kurierskich nie ma możliwości ustalenia konkretnych godzin odbioru paczki. Standardowo wszystkie przesyłki odbierane są w godzinach 8.00 -  18.00. W usługach firmy UPS i FedEx jest możliwość wyboru przedziału czasowego, jednak nie jest on gwarantowany. Należy podkreślić, że firmy kurierskie nie dają 100% gwarancji na odbiór przesyłki w pierwszym wskazanym terminie. Mimo to blisko 98% paczek jest odbierana w pierwszym wskazanym dniu.

Kurier nie przyjechał, co dalej?

Czekasz i czekasz, a kuriera wciąż nie ma? Na początek sprawdź status przesyłki w narzędziu lokalizacji paczki oraz korespondencję mailową. W przypadku serwisu Przesyłarka.pl powód braku podjęcia przesyłki powinien być widoczny w narzędziu lokalizacji przesyłki - pamiętaj jednak, że często status jest aktualizowany z opóźnieniem. Sprawdź też lokalizację paczki na stronie przewoźnika.

Przyczyn braku kuriera może być wiele od losowych, niezależnych od samego kuriera (warunki pogodowe, utrudnienia w ruchu drogowym), po błędy w systemie, adresie czy utrudniony dostęp do miejsca odbioru (zamknięta brama, domofon). Oczywiście w takich sytuacjach, życzylibyśmy sobie kontakt telefoniczny, jednak i to czasem jest niemożliwe - brak lub błędny numer telefonu. Jeśli wiesz, że Twój domofon nie działa lub są inne przeszkody, które mogą utrudnić lub uniemożliwić odbiór paczki - poinformuj nas o tym dzień wcześniej przed planowanym odbiorem paczki.

Co zrobić gdy kurier nie odebrał paczki?

Jeśli kurier nie zjawił się do godziny 18.00, nie masz też żadnych dodatkowych informacji o powodzie braku odbioru - konieczne będzie ponowienie zlecenia odbioru paczki w dogodnym dla Ciebie terminie. W tym celu prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym DOK: telefoniczny, poprzez e-mail, czy poprzez platformę Facebook. Większość niezrealizowanych zleceń jest automatycznie ponawiana na kolejny dzień roboczy, jednak musimy to zweryfikować z Przewoźnikiem (DPD, GLS, DHL).

Kontakt z Działem Obsługi Klienta

Dział Obsługi Klienta Przesyłarka.pl daje gwarancję odbebrania telefonu w ciągu 30 sekund, a na maile odpisujemy w 96% tego samego dnia roboczego. Nasi konsultanci sa do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. 
Infolinia czynna jest do godziny 15:45.

E-mail: info@przesylarka.pl

Telefony:

Polska:                + 48 71 715 27 20

Wielka Brytania:  + 44 (0) 203 769 0450

W sytuacji, gdy nie zostaje zrealizowany odbiór we wskazanym terminie - niezbędne będzie ponowne zaplanowanie nowego terminu odbioru paczki. Jeśli nie możesz kolejnego dnia spędzić w domu, zastanów się czy nie można zmienić miejsca odbioru lub dostarczyć przesyłki do punktu nadań firmy kurierskiej. Aktualnie każdy przewoźnik dysponuje bardzo gestą siecią punktów, których są dziesiątki w większości miejscowości.

Wysyłając paczkę z UK do Polski, również możesz skorzystać z opcji Dropp Off i nadać paczkę standardową w najbliższym punkcie kurierskim. Wystarczy etykieta i dokumenty celne. 

Jak anulować zamówienie kuriera?

Jeśli postanowisz anulować zamówienie prosimy o kontakt z naszym DOK. Zwrot za niewykonaną usługę będzie wykonany do 5 dni roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia. W przypadku płatności za pośrednictwem serwisu Przelewy24 - termin otrzymania środków na koncie wynosi od 1 do 30 dni. Jeśli anulujesz swoje zamówienie przed próbą podjęcia paczki przez kuriera, w usługach UPS UK i GLS zostanie pobrana opłata manipulacyjna za anulację - 9 PLN.