czytelnia
Kurier nie przyjechał po paczkę - co dalej?

Kurier nie przyjechał po paczkę - co dalej?

Zamówiłeś kuriera, ten jednak mimo cierpliwego czekania nie pojawił się w wyznaczonym dniu po odbiór paczki?
“Cały dzień w domu, nawet do sklepu nie wyszłam, a on nie przyjechał” takie i podobne opinie można przeczytać w internetowych dyskusjach. Długie oczekiwanie na kuriera może być frustrująca, w szczególności, gdy finalnie nie skutkuje odbiorem paczki, ta cierpliwość często się kończy. Oczywiście, życzymy aby takich sytuacji nie było, jednak w praktyce zdarza się, że kurier nie przyjedzie po paczkę, mimo wcześniejszych ustaleń.
 

O której przyjedzie kurier?

W przypadku ekonomicznych (tanich) usług kurierskich nie ma możliwości ustalenia konkretnych godzin odbioru paczki. Standardowo wszystkie przesyłki odbierane są w godzinach 8.00 -  18.00. W usługach FedEx i UPS jest możliwość wyboru przedziału czasowego, jednak nie jest on gwarantowany. Należy podkreślić, że firmy kurierskie nie dają 100% gwarancji na odbiór przesyłki w pierwszym wskazanym terminie. Mimo to blisko 98% paczek jest odbierana w pierwszym wskazanym dniu.
 

Kurier nie przyjechał

Czekasz i czekasz, a kuriera wciąż nie ma? Na początek sprawdź status przesyłki w narzędziu lokalizacji paczki oraz korespondencję mailową. W przypadku serwisu Przesyłarka.pl powód braku podjęcia przesyłki powinien być widoczny w narzędziu lokalizacji przesyłki - pamiętaj jednak, że często status jest aktualizowany z opóźnieniem. Sprawdź też lokalizację paczki na stronie przewoźnika.
Przyczyn braku kuriera może być wiele od losowych, niezależnych od samego kuriera (warunki pogodowe, utrudnienia w ruchu drogowym), po błędy w systemie, adresie czy utrudniony dostęp do miejsca odbioru (zamknięta brama, domofon). Oczywiście w takich sytuacjach, życzylibyśmy sobie kontakt telefoniczny, jednak i to czasem jest niemożliwe - brak lub błędny numer telefonu. Jeśli wiesz, że Twój domofon nie działa lub są inne przeszkody, które mogą utrudnić lub uniemożliwić odbiór paczki - poinformuj nas o tym dzień wcześniej przed planowanym odbiorem paczki.
 

Co zrobić gdy kurier nie odebrał paczki?

Jeśli kurier nie zjawił się do godziny 18.00, nie masz też żadnych dodatkowych informacji o powodzie braku odbioru - konieczne będzie ponowienie zlecenia odbioru paczki w dogodnym dla Ciebie terminie. W tym celu prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym DOK,telefoniczny, poprzez e-mail, czat na naszej stronie czy poprzez platformę Facebook.  Kontakt z nami albo z przewoźnikiem. Większość zleceń jest automatycznie ponawiana - na kolejny dzień roboczy, jednak musimy to zweryfikować (DPD, GLS, Geis).
 
Kontakt z Działem Obsługi Klienta
poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 - 18.00
 
Czat na stronie: www.przesylarka.pl
Telefony:
Polska:                + 48 71 715 27 20
Wielka Brytania:  + 44 (0) 203 769 0450
Irlandia:               + 35 315 268 369
Niemcy:               + 49 69 257 367 247

 

W sytuacji, gdy nie zostaje zrealizowany odbiór we wskazanym terminie - niezbędne będzie ponowne zaplanowanie nowego terminu odbioru paczki. Jeśli nie możesz kolejnego dnia spędzić w domu, zastanów się czy nie można zmienić miejsca odbioru lub czy możesz poprosić o pomoc kogoś.
Innym rozwiązaniem jest własnoręczne doręczenie paczki do punktu odbioru danego przewoźnika. Wysyłając paczkę z Polski, konieczne będzie dostarczenie paczki do oddziału przewoźnika, jednak konieczny będzie wcześniejszy kontakt z nami. Wysyłając paczkę z Wielkiej Brytanii, możesz skorzystać z opcji Dropp Off lub nadać paczkę standardową w najbliższym oddziale. W takiej sytuacji prosimy o wcześniejszy kontakt z naszym DOK w celu weryfikacji i zmiany etykiety.
 

Anulacja zamówienia?

Jeśli postanowisz anulować zamówienie prosimy o kontakt z naszym DOK. Zwrot za niewykonaną usługę będzie wykonany do 5 dni roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia. W przypadku płatności za pośrednictwem serwisu Przelewy24 - termin otrzymania środków na koncie wynosi od 3 do 30 dni. Jeśli anulujesz swoje zamówienie przed próbą podjęcia paczki przez kuriera, w usługach UPS, GLS zostanie pobrana opłata manipulacyjna za anulację - 9 PLN.