Kary za nadwagę lub nadgabaryt

Jeżeli Twoja przesyłka okaże się cięższa od wagi deklarowanej (paczki wysyłane usługami FedEx lub TNT) lub przekroczy ona maskymalną wagę 31.5 kg dla usługi “DPD Classic” lub jej rozmiary będą przekraczały zadeklarowane lub maksymalne, zgodnie z Regulaminem, jesteś zobowiązany do opłacenia kary za załamanie warunków umowy.

Taką informację otrzymasz drogą e-mail w dowolnym momencie po dostarczeniu Twojej przesyłki. Zdarza się, że Przesyłarka.pl jest informowana przez Przewoźnika (DPD, FedEx i TNT) o nadwadze z dużym opóźnieniem.
 

 Najczęściej zadawane pytania odnośnie kar:

Ile wynosi kara?

Wysokość kary zależy od usługi, w której waga lub rozmiary zostały przekroczone:

  • Usługa “DPD Classic” - stała kara 125 zł (£25.00, €31) za każdą paczkę,
  • Usługi firm FedEx i TNT - wysokość kary zależy od ciężaru lub wymiarów.  

W jakim terminie muszę uregulować płatność?

W ciągu 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail z informacją o przekroczeniu wagi / rozmiarów.
 

Co się stanie jeśli nie zapłacę w ciągu 14 dni?

Twoja sprawa zostanie automatycznie przekazana do zewnętrznej firmy windykacyjnej, która przejmie odpowiedzialność za pobranie długu.
 

Jakie konsekwencje zostaną wyciągnięte w przypadku braku dokonania zapłaty?

Firma ma prawo skierować sprawę do sądu i/lub ingerować w Twoją zdolność kredytową (credit score). Konsekwencją mogą być m.in. pogorszone warunki kredytowe lub niemożność jego uzyskania (kredyty gotówkowe, kredyt na samochód itp.), brak możliwości zakupu abonamentu na telefon komórkowy / stacjonarny i inne.
 

W jaki sposób mogę opłacić karę?

W wysłanym przez nas e-mailu znajdziesz odnośnik do procesu płatności kartami lub systemem PayPal. Znajdują się w nim również dane kont:

  • Wpłata w GBP: Bank RBS - numer konta: 12811406, sort-code: 83-06-08 - w tytule przelewu podaj numer zamówinia,
  • Wpłata w PLN: Bank PKO BP - 78 1020 5226 0000 6902 0463 4251 - w tytule przelewu podaj numer zamówinia.

Co jest podstawą do naliczenia kary?

W przypadku usługi “DPD Classic” serwis Przesyłarka.pl otrzymuje “Protokół Weryfikacji Wagi i Wymiarów”, który został wygnerowany w momencie ważenia każdej paczki w oddziale firmy DPD Polska, np.:

 

 

W przypadku usług firm FedEx oraz TNT podstawą jest wycinek z faktury uwzględniający wagę zweryfikowaną przez Przewoźnika w jednym z jego oddziałów.

Rozmawiaj z konsultantem