Pytania i odpowiedzi - tanie paczki kurierskie

Intro

Jak złożyć zamówienie na paczkę po Brexicie?

Od 1 stycznia 2021 roku każda paczka transportowana z Anglii, Walii i Szkocji do Polski oraz z Polski do Anglii, Walii i Szkocji przechodzi odprawę celną. 
Każdą grupę towarów należy wpisać osobno - np.:
4 x spodnie damskie bawełniane,
3 x zabawki dla dzieci, lego plastikowe,
2 x torebka damska sztuczna skóra itd.

Oprócz nazwy przedmiotu dobrze jest uzupełnić materiał, z jakiego jest wykonany. Zobacz nasz film, który wyjaśnia, jak poprawnie złożyć zamówienie.
Ważne jest, aby zamówienie składać, kiedy paczka jest już spakowana w kartonie, ponieważ istotne jest precyzyjne określenie wagi oraz wymiarów przesyłki. Jeżeli zaniżysz parametry - firmy kurierskie nakładają dopłaty za paczki niestandardowe i przekraczające max. dozwolone wymiary i wagę. 

 

Jak określić wartość rzeczy wysyłanych do UK lub z UK do Polski?

Rzeczy nie na sprzedaż/ osobiste/ prezenty

Jeżeli wysyłasz towar w celach niehandlowych i jest to używana odzież, zabawki lub inne towary nie na sprzedaż - Ty określasz ich wartość.
Ciuszki dla dzieci mogą być warte 1 lub 2 GBP, a sweter damski - 2 GBP. To Ty decydujesz według własnego uznania o wartości tych przedmiotów.

Towary wysyłane w celach handlowych
Jeżeli wysyłasz towary na sprzedaż, bez względu, czy jest to sprzedaż B2B, czy B2C - musisz określić rzeczywistą wartość transportowanego towaru i dołączyć FV handlową do przesyłki.

Czy muszę drukować dokumenty celne i kiedy je otrzymam?

Dokumenty celne są przygotowywane przez nas. Należy je wydrukować, podpisać w oznaczonych miejscach i załączyć w foliowej koszulce na zewnątrz kartonu.

Paczki do Polski z UK (Parcelforce i UPS) - otrzymasz od nas dokumenty celne na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Dokumenty są wysyłane dzień roboczy przed planowanym odbiorem przesyłki przez kuriera.

Paczki do Anglii (UPS i DHL) - w UPS należy wydrukować tylko etykietę i nakleić ją na paczkę. Wszystkie dokumenty celne do przewoźnika przesyłane są w wersji elektronicznej. W DHL należy wydrukować etykietę i dokumenty celne (faktura proforma i druk CN23), które wyślemy na e-mail Zleceniodawcy w 2 kopiach, podpisać je w oznaczonych miejscach i dołączyć do paczki.

Firmy wysyłające towar do UK lub z UK do Polski B2B lub B2C mogą być proszone o załączenie dokumentów rejestracyjnych firmy.

Jakie są opłaty celne po Brexicie?
Są cztery typy opłat po Brexicie:

1. Opłata celna eksportowa
Paczki do Polski i do UK przechodzą odprawę celną eksportową – przy wywozie z Polski i z UK (ten koszt zawarty jest już w cenie przesyłki).

2. Opłata celna importowa
Pojawia się w momencie wwiezienia towaru na teren Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii (poza Irlandią Północną). Koszt tej opłaty ponosi odbiorca paczki.
W firmie Parcelforce opłata importowa pobierana jest przez Pocztę Polską i wynosi 8,50 zł. Powinien ją zapłacić odbiorca przy doręczeniu przesyłki. 
W firmie UPS do tej pory Klienci nie otrzymywali dopłaty za odprawę celną importową. Jeżeli to się zmieni - poinformujemy Państwa.
W DHL na chwilę obecną Klienci nie otrzymywali dopłaty za odprawę celną importową. Jeżeli to się zmieni - poinformujemy Państwa.
 
3. VAT
Towary przywożone z Anglii na teren Unii Europejskiej i z UE na teren UK powinny być objęte VAT-em kraju odbiorcy. Przepisy w Polsce mówią o zwolnieniu z podatku VAT towarów, których wartość nie przekracza 45 EUR i wysyłane są w celach niehandlowych. Pisaliśmy o tym w tym wpisie.
 
Od 1 lipca 2021r. wszedł w życie tzw. pakiet e-commerce. Wprowadził on konieczność zapłaty VAT od wszystkich przesyłek B2C wysyłanych z UK do UE. Szczegóły znajdziesz w naszej czytelni we wpisie Zmiany w podatku VAT dla paczek B2C z UK do Polski
W UPS VAT nie będzie naliczany, jeżeli wartość przesyłki nie przekroczy 36 funtów oraz nadawca i odbiorca nie będą tą samą osobą, gdyż przesyłki są wysyłane z deklaracją jako prezenty. Dla Parcelforce warunki są takie same, różna jest wartość - paczka nie może być wartości większej niż 40 euro. 

4. Cło
Dzięki umowie, która została zawarta między Unią Europejską a Wielką Brytanią, towary powinny być zwolnione z cła. Jest jednak jeden warunek – powinny one pochodzić z jednego z krajów UE lub UK.
 
Czy trzeba płacić cło po Brexicie?

Unia Europejska i Wielka Brytania uzgodniły, że dla towarów pochodzących z krajów UE i UK nie będzie naliczane cło.
Dlatego na naszym formularzu domyślnie ustawione są dwa kraje pochodzenia towarów: Polska (dla paczek wysyłanych do UK) i Wielka Brytania (dla paczek wysyłanych do Polski). 

Jak przygotować dokumenty celne?

Nie musisz sam przygotowywać dokumentów celnych do odprawy celnej paczek do i z Anglii. Przygotujemy je za Ciebie na podstawie danych zawartych w zamówieniu i wyślemy mailem do wydrukowania i podpisu. 

Paczki do Polski
- W UPS dokumenty celne (4x faktura proforma) i etykieta w formie elektronicznej przesyłane są na adres e-mail nadawcy dzień roboczy przed odbiorem przesyłki. Nadawca podpisuje faktury proforma - 3 szt. umieszcza się na paczce (najlepiej w foliowej koszulce na dokumenty), a 1 egzemplarz należy przekazać kurierowi.

- W usłudze Parcelforce w dzień przed przyjazdem kuriera, otrzymasz od nas dokumenty celne (druk CN23 lub FV handlową) oraz etykietę. Należy je wydrukować w trzech egzemplarzach, podpisać i w foliowej koszulce dołączyć do zewnętrznej części paczki, a etykietę nakleić na karton.

Paczki do Anglii

- W UPS - należy wydrukować tylko etykietę i nakleić ją na paczkę. Wszystkie dokumenty celne do przewoźnika przesyłane są w wersji elektronicznej. 

- W DHL - należy wydrukować etykietę i dokumenty celne (faktura proforma i druk CN23), które wyślemy na e-mail Zleceniodawcy w 2 kopiach, podpisać je w oznaczonych miejscach i dołączyć do paczki.

Ile idzie paczka po Brexicie?

Aktualnie paczki z Anglii do Polski, w usłudze UPS są doręczane w ciągu 3-5 dni roboczych. Natomiast w usłudze Parcelforce paczki transportowane są średnio 6-12 dni roboczych, a usługę doręczenia w Polsce realizuje Poczta Polska.

Paczki z Polski do Anglii transportowane usługą UPS mają średni czas doręczenia przesyłek 3-7 dni roboczych.

Średni czas doręczenia paczek z Polski do Anglii w usłudze DHL to 5-7 dni roboczych.

Aktualnie informacje na temat paczek do Polski i do UK znajdziesz w naszym Przewodniku Brexitowym.

Czy mogę samodzielnie zmienić szczegóły zamówienia?

Jeżeli zamówienie zostało opłacone, wciąż możesz poinformować nas o chęci wprowadzenia zmian. Najskuteczniejszą metodą jest zgłoszenie zmiany w Panelu Klienta. Możesz w ten sposób szybko i sprawnie zmienić datę odbioru paczki lub inne parametry przesyłki (np. adres nadania, adres doręczenia, wagę i wymiary paczki itd.). Jak zmienić detale zamówienia? 

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta. 
    Zaloguj się do serwisu Przesylarka.pl
  2. W zakładce Zamówienia opłacone znajdź zamówienie, w którym chcesz wprowadzić zmiany.
     
  3. Zgłoś zmianę, klikając w link przy zamówieniu.
    Zgłoś zmianę w zamówieniu kuriera
  4. Poinformujemy Cię mailowo, kiedy zmiana zostanie wprowadzona przez naszych konsultantów.
Jak zalogować się do Panelu klienta?

Do zamówienia kuriera w serwisie Przesyłarka.pl nie potrzebujesz rejestrować konta. Zachęcamy jednak do tego, ponieważ zarejestrowany użytkownik ma więcej możliwości. Po utworzeniu konta masz dostęp do swojej historii, książki adresowej, a także możesz samodzielnie i szybko zgłaszać zmiany w zamówieniu. Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas link do logowania/rejestracji. Aby zalogować się do Przesyłarka.pl, wystarczy kliknąć odpowiedni link w prawym górnym rogu strony.

Logowanie - rejestracja w Przesyłarka.pl

Jak przygotować przesyłkę do transportu?
(synonim: TVtelewizorekranszkłoszklaneporcelanapiekarnikAGDkomputerlaptopkonsolamonitorpakować)

Paczka – skorzystaj z solidnego kartonu, który ma odpowiednią grubość i wytrzymałość. Nie używaj opakowań wtórnych - są one słabe i mogą ulec uszkodzeniu w transporcie. Zabezpiecz paczkę silną taśmą klejącą, która nie odpadnie w trakcie transportu. Użyj kartonu odpowiedniej wielkości. Wypełnij pudło po brzegi np. zmiętą gazetą, folią bąbelkową lub innymi wypełniaczami, aby zabezpieczyć zawartość i usztywnić opakowanie. W żadnym wypadku nie łącz dwóch przesyłek w jedną (np. poprzez doklejenie dodatkowego pudełka do powierzchni przesyłki) - w takim przypadku poszukaj odpowiednio dużego kartonu, aby przesyłka była wysyłana jako całość. Przewoźnik może zrzec się odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia na podstawie nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłki. Pamiętaj, aby nie owijać paczki sznurkiem ani folią stretch. Przesyłki przechodzą przez automatyczne sortownie, w których sznurek może zahaczyć się o jedną z maszyn, a stretch blokuje automatyczne sortery.

 
Delikatne przedmioty bardzo dobrze zabezpiecz np. folią bąbelkową i bezpiecznie je umieść w kartonie.Delikatne przedmioty bardzo dobrze zabezpiecz np. folią bąbelkową i bezpiecznie je umieść w kartonie. Więcej
Delikatny sprzęt zapakuj w oryginalnym opakowaniu lub takim, które odzwierciedla jego właściwości.Delikatny sprzęt zapakuj w oryginalnym opakowaniu lub takim, które odzwierciedla jego właściwości. Więcej
Upewnij się, że delikatne przedmioty nie stykają się z bokami kartonu.Upewnij się, że delikatne przedmioty nie stykają się z bokami kartonu.
Skorzystaj z solidnego kartonu o odpowiedniej grubości i wytrzymałości. Pamiętaj, że paczki są przeładowywane w sortowniach i transportowane jedna na drugiej.Skorzystaj z solidnego kartonu o odpowiedniej grubości i wytrzymałości. Pamiętaj, że paczki są przeładowywane w sortowniach i transportowane jedna na drugiej.
Wypełnij karton po brzegi, aby zabezpieczyć zawartość i usztywnić opakowanie. Puste przestrzenie wypełnij np. folią bąbelkową lub zmiętą gazetą.Wypełnij karton po brzegi, aby zabezpieczyć zawartość i usztywnić opakowanie. Puste przestrzenie wypełnij np. folią bąbelkową lub zmiętą gazetą.
Odpowiednio zabezpiecz karton silną taśmą klejącą. W razie potrzeby opisz go ostrzeżeniami, np.: Ostrożnie / Fragile. Czytelnie i trwale opisz paczkę podając pełny adres nadawcy i odbiorcy. Na paczce umieść otrzymany od nas numer trackingowy przesyłki.Odpowiednio zabezpiecz karton silną taśmą klejącą. W razie potrzeby opisz go ostrzeżeniami, np.: Ostrożnie / Fragile. Czytelnie i trwale opisz paczkę, podając pełny adres nadawcy i odbiorcy. Na paczce umieść otrzymany od nas numer trackingowy przesyłki. Więcej
 

Bagaż/Torba/Plecak - wszystkie wysyłane bagaże (walizka, torba, plecak) muszą być zapakowane w karton. Firmy kurierskie nie przyjmują bagaży, które zawinięte są w folię stretch. Wysyłając bagaż umieść go w odpowiednio dużym kartonie, a następnie dodatkowo zabezpiecz, wypełniając wszystkie wolne przestrzenie (w tym celu można użyć np. papierowych kulek ze starych gazet). Jeśli chcesz, możesz dodatkowo zabezpieczyć zawartość przesyłki folią. Karton zamknij i zaklej solidną, mocną taśmą. Tak przygotowaną paczkę, możesz przekazać kurierowi.

 

Jak zapakować bagaż dla kuriera

Prawidłowe pakowanie bagażu (walizka, torba, plecak)

 

Wózek dziecięcy i inne – muszą być zapakowane w oryginalny lub odpowiadający ich wielkości wytrzymały karton. Musi on być zabezpieczony silną taśmą klejącą na łączeniach.

 

Rower - sprawdź nasz poradnik Jak zapakować i wysłać rower?

 

W paczce jest coś kruchego? Korzystaj tylko z bardzo wysokiej jakości, wytrzymałego kartonu. Oklej lub opisz go ostrzeżeniami, np.: Ostrożnie / Fragile itp. Szkło, porcelanę i inne delikatne przedmioty należy dokładnie zabezpieczyć np. folią bąbelkową i zapakować w osobne pudełka - tak, jak w przypadku fabrycznie zapakowanych zestawów zakupionych w sklepie. Karton należy dokładnie wypełnić np. zmiętą gazetą, aby przedmioty nie obijały się o siebie - dodatkowo usztywni to przesyłkę oraz zapewni amortyzację. Przedmioty te wysyłane są na Twoje ryzyko, ponieważ firma kurierska nie zapewnia specjalnych warunków przewozu. Paczki zawsze trafiają do mechanicznej sortowni, a nasi przewoźnicy nie ponoszą odpowiedzialności lub ponoszą tylko ograniczoną odpowiedzialność za ich uszkodzenia. Zapoznaj się z regulaminem wybranego przewoźnika przed nadaniem tego typu przedmiotów.

 

Wysyłasz telewizor lub inny delikatny sprzęt? Zastosuj powyższe wskazówki i dodatkowo pamiętaj, aby wysyłać go w oryginalnym opakowaniu lub takim, które odzwierciedla jego właściwości. Karton powinien być gruby i wytrzymały, boki urządzeń zabezpieczone obiciami styropianowymi, a wszelkie puste miejsca wypełnione folią bąbelkową lub zmiętą gazetą. Jeśli jest to monitor lub telewizor zabezpiecz dodatkowo jego ekran - np. grubym kocem. Umieść na opakowaniu informację: "Uwaga szkło", "Fragile", "Glass" itp. Pamiętaj, że paczki są przeładowywane i ocierają się o inne przesyłki w sortowniach. Nieprawidłowo zabezpieczone przedmioty do tego rodzaju transportu mogą wówczas ulec uszkodzeniu. Firma kurierska UPS przyjmuje do transportu jedynie telewizory do 32”. Firma kurierska GLS i Parcelforce nie przyjmuje do transportu sprzętu elektronicznego w tym telewizorów - ich wysyłka odbywa się na odpowiedzialność Zleceniodawcy.

 

Opony – zamawiając transport opon, przygotuj je zgodnie z instrukcją prawidłowego pakowania opon DPD Polska (PDF, 355 KB). W przypadku wysyłki opon usługą UPS, przesyłka musi być zapakowana w karton. Firma UPS ma swoje wytyczne odnośnie pakowania - dostępne są na stronie UPS.

 

Adresowanie – każda przesyłka musi być czytelnie i trwale zaopatrzona w adresy nadawcy i odbiorcy, a więc w imię i nazwisko, ulicę, miasto włącznie z kodem pocztowym i krajem. 

zależności od wybranej usługi kurier przywiezie ze sobą list przewozowy lub musisz go wydrukować przed przyjazdem kuriera (szczegóły)Upewnij się, że list przewozowy zawiera poprawne dane, a jeśli wysyłasz więcej niż jedną przesyłkę, to upewnij się, że każda z przesyłek otrzymała poprawną etykietę.


Zobacz nasz Przewodnik Jak zapakować paczkę 
Masz więcej pytań dotyczących zabezpieczenia przesyłki? Skontaktuj się z nami.
 
Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?
(synonim: podnieśćwykupićzwiększyćpolisacennezabezpieczenietelewizor)

Tak. Wszystkie usługi kurierskie oferowane na naszej stronie są ubezpieczone od uszkodzenia oraz zaginięcia. Wyjątek stanowi usługa Parcelforce, gdzie ubezpieczenie zawarte w cenie przesyłki, pokrywa zaginięcie przesyłki - ubezpieczenie od uszkodzenia nie występuje. Ubezpieczeniu podlegają jedynie przedmioty zawarte w opisie przesyłki do wartości przedstawionej faktury. Przedmioty niezgodne z regulaminem Przewoźnika nie podlegają ubezpieczeniu.

 

Wysokość ubezpieczenia dla każdego z Przewoźników przedstawia się następująco:

  • Dla usługi DPD Classic każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do kwoty 1 000 zł. Nadawca może podwyższyć poziom ubezpieczenia, deklarując wyższą wartość przesyłki, nie wyższą jednak niż rynkowa wartość przesyłanych towarów (wiąże się to ze zwiększonym kosztem przesyłki). Maksymalna wartość ubezpieczenia paczki to 20 000 zł.
  • Dla usługi DHL w cenie podstawowej przesyłka jest ubezpieczona do wartości 200 zł. Można, za dodatkową opłatą, podwyższyć wysokość ubezpieczenia - max. do 2000 zł. 
  • Dla usługi GLS każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona do wartości SDR (czyli ok. 42 zł za kg) nie więcej niż rzeczywista wartość netto transportowanych towarów. Max. ubezpieczenie to 4 000 złDla usługi GLS nie ma możliwości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia powyżej 4 000 zł. 
  • Dla usługi UPS, o ile wyższa wartość nie została zadeklarowana, wartość przesyłki w usłudze krajowej jest równa kwocie 323 PLN, a przesyłki będącej przedmiotem usług międzynarodowych jest równa wyższej z następujących dwóch kwot: kwocie 323 PLN albo kwocie stanowiącą iloczyn pełnych kilogramów przesyłki i równowartości w złotych polskich kwoty 8,33 SDR.
    Nadawca może podwyższyć poziom ubezpieczenia, deklarując wyższą wartość przesyłki, nie wyższą jednak niż zwykła wartość takiej przesyłki. Wiąże się to z podwyższoną kwotą przesyłki. Dla osób indywidualnych firma UPS przyznaje odszkodowanie w kwocie netto (pomniejszone o podatek VAT).
  • Dla usługi UPS UK-PL wszystkie przesyłki ubezpieczone są do kwoty 200 zł.
  • Dla usługi UPS PL-UK przesyłki standardowo ubezpieczone są do 323 zł, dodatkowo, za opłatą, wartość ubezpieczenia można podnieść do 675 zł.
  • Paczki w usłudze Parcelforce dla Klientów Przesyłarka.pl ubezpieczone są do kwoty 500 PLN w wypadku ich zagubienia. Parcelforce nie ubezpiecza przesyłek na wypadek uszkodzenia.
     

Więcej informacji znajdziesz w naszym Regulaminie.

Jakie są ograniczenia wagowe i wymiarowe przesyłek?
(synonim: drogo17.99paczka91.99taniawysoka cenakosztofertapromocjarozmiarwzórdużawielkośćnajtańszailejakie)

Poniżej znajdziesz maksymalne wymiary i wagę dla każdego z Przewoźników z naszej oferty:
 

 

DPD Classic (serwis krajowy):

  • maksymalna waga paczki w tej usłudze to 50 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 175 cm (paczki powyżej 150 cm traktowane są jako niestandardowe);
  • suma długości, szerokości oraz wysokości nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: H + W + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok); 
  • w przypadku, gdy waga gabarytowa, liczona według podanego niżej wzoru, przekracza wagę rzeczywistą, cena ustalana jest za wagę gabarytową (naliczana dla paczek/palet o wadze gabarytowej większej niż 31,5 kg)
 
                                               wysokość (cm) x długość (cm) x szerokość (cm)     
          waga gabarytowa = ------------------------------------------------------------------------
                                                                                   6000

DPD Classic (serwis międzynarodowy):

  • maksymalna waga paczki w tej usłudze to 31.5 kg 
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 175 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).
  • Max. waga rzeczywista i gabarytowa to 31,5 kg przy eksporcie z Polski i 31,5 kg wagi rzeczywistej i 41,6 kg wagi gabarytowej przy imporcie do Polski.
     
                                               wysokość (cm) x długość (cm) x szerokość (cm)     
       waga gabarytowa = ------------------------------------------------------------------------
                                                                                   6000
 

 

GLS:

  • waga paczki nie może przekroczyć 31.5 kg;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 200 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

UPS:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 30 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 100 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 290 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 400 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

UPS nadanie i odbiór w punkcie:

  • łączna waga paczki nie może przekroczyć 20 kg - koszt usługi uzależniony jest od rzeczywistej wagi i wymiarów paczki;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 97 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 290 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).
W tzw. Szczycie paczkowym, UPS stosuje dodatkowe opłaty za:
- Paczki niestandardowe (20 zł)
- Duże paczki (285 zł)
- Paczki przekraczające dozwolone limity (1365 zł).

Dopłata zgodna z Regulaminem UPS.

 

Parcelforce:

  • maksymalna waga paczki w tej usłudze to 30 kg;
  • najdłuższy bok nie może przekroczyć 150 cm;
  • suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, obliczane według wzoru: 2xH + 2xW + L = max. 300 cm (gdzie: H - wysokość; W - szerokość; L - długość, najdłuższy bok).

Przesyłka gabarytowa: w przypadku, gdy waga gabarytowa, liczona według podanego niżej wzoru, przekracza wagę rzeczywistą, cena ustalana jest za wagę gabarytową. Wzór: waga gabarytowa = wysokość (cm) x długość (cm) x szerokość (cm) / 5000. Przesyłki, których waga gabarytowa i/lub waga rzeczywista są większe niż 30 kg, naliczana jest dopłata w wysokości 50 GBP.
 

DHL - serwis międzynarodowy:

Waga i wymiary przesyłki (łącznie z opakowaniem):
• przesyłki jednoelementowe o wadze maksymalnej do 30 kg,
• maksymalne wymiary przesyłki standardowej 95cm x 45cm x 45cm.
Czy mogę zapłacić kurierowi za przesyłkę?
(synonim: do rękigotówkązapłatapłatność)

Nie. Kurier nie przyjmuje płatności. Płatność za przesyłkę należy uregulować składając zamówienie na Przesyłarka.pl.

 

Na obecną chwilę nie oferujemy również usługi za pobraniem. 

Czego nie można przesyłać?
(synonim: obrazypapierosyroślinyniebezpieczneniedozwolonezabronionezawartośćzabronionanie wolnoniewolnonie mogęwłożyćwysłać)

Przygotowując swoją przesyłkę, upewnij się, że nie znajdują się w niej zakazane przedmioty, takie jak m.in.:

  • wyroby tytoniowe w jakiejkolwiek ilości,
  • alkohol w jakiejkolwiek ilości,
  • leki na receptę, narkotyki oraz inne substancje odurzające, 
  • wyroby wilgotne, nieszczelne lub wydzielające wszelkiego rodzaju zapachy, 
  • żywność (są wyjątki - zobacz szczegóły), 
  • aerozole oraz inne materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące,
  • noże (w tym noże kuchenne) oraz inne ostre przedmioty mogące wyrządzić szkodę osobom trzecim lub mieniu,
  • broń i amunicjakamizelki kuloodporne,
  • substancje płynne, w tym: farbykleje, zbiorniki, beczki, substancje ADR, środki czystości,
  • żywe rośliny i zwierzęta,
  • futra, skóry oraz produkty pochodzenia zwierzęcego,
  • szczątki ludzkie lub zwierzęce, 
  • części samochodowe: silniki, akumulatory, skrzynie biegów, napinacze pasów bezpieczeństwa,
  • dzieła sztukiantykiszlachetna biżuteria, pieniądze, karty kredytowe lub płatnicze, zbywalne papiery wartościowe, banderole, certyfikaty itp.

Szczegółową listę znajdziesz w regulaminie wybranego Przewoźnika.
 

Czy w przesyłce może znajdować się żywność?
(synonim: wolnomogępakowaćwłożyćzawartośćśrodkajedzeniewędlinyserdżemwinopapierosytabletkiciastaplacekwódkawhiskywhikseypiworyżmąkaniebezpiecznezabronionemięso)

Każdy z Przewoźników w inny sposób reguluje transport żywności. 

W usłudze DPD Classic, GLS oraz UPS transport żywności suchej (kawy, herbaty, czekolady, ciastka) jest dozwolony, zaś inna żywność jest zakazana.

We wszystkich usługach zakazany jest transport żywności płynnej, takiej jak np. miód, domowe przetwory, soki, oleje itp. 
Możesz ją wysłać na własne ryzyko, co oznacza, że w przypadku uszkodzenia lub zaginięcia paczki Przewoźnik może odmówić wypłaty odszkodowania, a jeśli płyn z Twojej przesyłki uszkodzi inne paczki (zaleje je) zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności za szkody wyrządzone innym paczkom.

Czy mogę zrezygnować z zamówienia?
(synonim: anulowaćzwrotrezygnacjausunąćwykasowaćcofnąć)

Tak. W celu anulowania zamówienia skontaktuj się z nami. Zwrot za niewykonaną usługę wykonujemy do 5 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia, tą samą drogą, którą otrzymaliśmy wpłatę. Jeżeli płatność realizowana była za pośrednictwem serwisu Przelewy24, czas rzeczywistego otrzymania środków na koncie może się wydłużyć od 3 do 30 dni.

 

Zgodnie z naszym regulaminem, w przypadku rezygnacji z zamówienia z przyczyn niezależnych od Przewoźnika oraz Przesyłarka.pl zwrot kosztów zostanie pomniejszony o opłatę manipulacyjną. Opłata manipulacyjna wynosi odpowiednio:

  • dla płatności do 20 zł - 1 zł/ £0.2/ €0.25,
  • dla płatności od 20 zł do 99.99 zł - 2 zł/ £0.4/ €0.5,
  • dla płatności powyżej 100 zł - 3 zł/ £0.6/ €0.75.

 

W przypadku rezygnacji z usługi UPS potrącana jest dodatkowa opłata kurierska w wysokości 9 zł/ £1.75/ €2.5.

 

W przypadku rezygnacji z usługi GLS, gdy do planowanego dnia nadania pozostało mniej niż 1 dzień roboczy, potrącana jest dodatkowa opłata kurierska w wysokości 9 zł/ £1.75/ €2.5.

Moja reklamacja została odrzucona, co dalej?

Od decyzji reklamacyjnej przysługuje Ci prawo odwołania w terminie 14 dni od daty jej wydania. Prześlij nam decyzję, którą otrzymałeś od Przewoźnika, poradzimy Ci, jakie informacje powinny znajdować się w Twoim odwołaniu. 

 

Najczęstszym powodem odrzucenia reklamacji jest:

  • złożenie reklamacji przez osobę nieupoważnioną (prawo do złożenia reklamacji z tytułu zaginięcia przesyłki ma wyłącznie Nadawca; prawo do złożenia reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki ma Nadawca lub Odbiorca), 
  • podanie błędnego numeru przesyłki (poprawny numer przesyłki znajdziesz na potwierdzeniu nadania otrzymanym przez kuriera),
  • brak sporządzonego protokołu szkody lub brak zgłoszenia uszkodzenia w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki,
  • uszkodzenie/zutylizowanie przesyłki z powodu zabronionej zawartości,
  • niekompletny wniosek reklamacyjny (np. brak paragonów, oświadczeń o wartości itp.),
  • brak podstaw świadczących o odpowiedzialności Przewoźnika za uszkodzenie (np. przesyłka została nieodpowiednio zabezpieczona do transportu). 
Kiedy kurier odbierze moją przesyłkę, jeżeli złożę zamówienie dzisiaj?
(synonim: terminnadaniesobotaniedzielaweekendwysyłkaodbiórgodziny)

Składając zamówienie sam określasz, kiedy kurier ma odebrać Twoją przesyłkę. Kurierzy odbierają paczki tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 czasu polskiego.

Odbiór paczki jeszcze tego samego dnia jest możliwy w usłudze UPS (poza kierunkiem UK-PL, PL-UK). Warunkiem jest złożenie i opłacenie zamówienia w godzinach porannych. Dla niektórych, odległych lokalizacji odbiór tego samego dnia jest niemożliwy. 

Aby nadać paczkę następnego dnia roboczego, złóż zamówienie do określonych poniżej godzin:
 

DPD Classic:

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 23:00 czasu polskiego (22:00 czasu brytyjskiego).

Parcelforce:

  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 15:00 czasu brytyjskiego (16:00 czasu polskiego).

GLS:

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 19:30 czasu polskiego (18:30 czasu brytyjskiego).

DHL:

  • przesyłki odbierane w Polsce: do godziny 15:30 czasu polskiego (14:30 czasu brytyjskiego).

UPS:

  • przesyłki odbierane w Wielkiej Brytanii: do godziny 14:30 czasu brytyjskiego (15:30 czasu polskiego).

 

W przypadku płatności tradycyjnym przelewem bankowym czas realizacji jest zależny od terminu, w którym zaksięgujemy Twoją wpłatę. Miej na uwadze, że w przypadku niektórych przelewów czas zaksięgowania wynosi nawet do 2 dni roboczych. Możesz przyspieszyć ten proces, wysyłając nam potwierdzenie (w formie zrzutu ekranu lub skanu) na adres przelewy@przesylarka.pl od razu po dokonaniu wpłaty.
 

Popełniłem błąd w zamówieniu, jak mogę go poprawić?
(synonim: miejsceinnyodebraćnaprawićpoprawićnumerbudynekzłyniewłaściwyniepoprawnyterminpomyłkazmiana)

W przypadku gdy zamówienie nie zostało jeszcze opłacone lub nie zostało jeszcze przekazane do realizacji (do planowanego dnia nadania pozostało więcej niż 1 dzień roboczy) można dokonać zmiany, kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta. Konsultant na Twoją prośbę może zmienić datę nadania paczki, dane adresowe nadawcy/odbiorcy, opis przesyłki, a także wymiary paczki.

 

W przypadku gdy zamówienie jest już w realizacji (do planowanego dnia nadania pozostało mniej niż 1 dzień roboczy) dokonywanie zmian jest już niemożliwe. Prosimy o kontakt z nami w celu poprawienia danych w zamówieniu i wysłaniu go do ponownej realizacji w nowym terminie.

 

W przypadku gdy zauważyłeś błąd w adresie, a przesyłka jest już w transporcie, dyspozycję zmiany adresu możemy przekazać do firmy kurierskiej, dopiero gdy przesyłka będzie już zarejestrowana na terenie kraju doręczenia. W tym celu prosimy o śledzenie przesyłki i ponowny kontakt z nami, dopiero gdy pojawi się pierwszy skan z kraju Odbiorcy. Wydanie dyspozycji zmiany adresu doręczenia może skutkować opóźnieniem doręczenia o 1 dzień roboczy.

Opłaciłem zamówienie, ale wystąpił problem z płatnością, co dalej?
(synonim: błądopłata)

Jeżeli dokonałeś płatności kartą (poprzez serwis Przelewy24) transakcja powinna przypisać się do Twojego zamówienia w ciągu maksymalnie 30 minut. W przypadku, jeżeli wpłata nie zaksięgowała się automatycznie, upewnij się, czy środki zostały pobrane z Twojego konta. Możliwe, że zbyt szybko zamknąłeś okno płatności. Skontaktuj się z nami, gdyż w większości przypadków jesteśmy w stanie zaksięgować wpłatę ręcznie.

 

Jeżeli środki z Twojego konta nie zostały pobrane, sugerujemy użycie innej karty lub wybór innej formy płatności (np. przelew bankowy).

Dlaczego nie otrzymałem maila potwierdzającego złożenie zamówienia?

Wiadomość z podsumowaniem zamówienia jest wysyłana na adres mailowy zleceniodawcy automatycznie po ukończeniu etapu poprzedzającego płatność. 

 

Upewnij się, że wiadomość od nas nie trafiła do skrzynki spamowej. Możliwe również, że został popełniony błąd w adresie mailowym zleceniodawcy. Skontaktuj się z nami - sprawdzimy to.

Kurier nie przyjechał po przesyłkę, co zrobić?
(synonim: pojawiłnie pojawiłbyłonie byłobrakczekałem)

Jeżeli kurier nie odebrał przesyłki do godziny 18:00 w wybranym dniu, należy ustalić nowy termin odbioru. W tym celu przygotuj numer swojego zamówienia i skontaktuj się z nami e-mailowo lub telefonicznie.

 

Powód nieodebrania przesyłki powinien być widoczny w statusie w narzędziu lokalizacji przesyłki (status może być aktualizowany z opóźnieniem).

Kiedy otrzymam list przewozowy i czy muszę go drukować?
(synonim: przygotowaćdokumentyetykietatrackingowydrukarka)

Dla usługi DPD Classic numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.

 

Dla usługi GLS numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową rano w dniu odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować, gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy.

 

Dla usługi UPS (poza kierunkiem UK-PL, PL-UK) list przewozowy otrzymasz drogą mailową po opłaceniu zamówienia. List przewozowy musisz wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera. 

Dla usługi UPS na kierunku UK-PL należy wydrukować etykiety oraz dokumenty celne, które otrzymasz drogą mailową dzień przed odbiorem przesyłki.

Dla usługi UPS na kierunku PL-UK należy jedynie wydrukować list przewozowy, który otrzymasz drogą mailową dzień przed odbiorem przesyłki. Dokumenty celne przesyłane są elektronicznie do agencji celnej. Nie trzeba ich drukować.

 

Dla usługi Parcelforce w dzień przed przyjazdem kuriera otrzymasz od nas dokumenty celne (druk CN23 lub FV handlową) oraz etykietę, które należy wydrukować.

 

Dla usługi DHL należy wydrukować etykiety oraz dokumenty celne, które otrzymasz od nas drogą mailową dzień przed odbiorem przesyłki.

O której godzinie kurier odbierze przesyłkę?
(synonim: czaskiedyumówićpracujęmogęzaznaczyćwybraćprzyjedzietelefonzadzwoni)

Przesyłki w usłudze DPD Classic są transportowane w transporcie ekonomicznym, dlatego nie ma możliwości ustalenia dokładnej godziny przyjazdu kuriera. Przesyłki w tym serwisie odbierane są w godzinach 8:00-18:00. 

Kontakt telefoniczny kuriera przed przyjazdem należy do rzadkości, ponieważ kurierzy korzystają jedynie z telefonów prywatnych. 
Jeżeli wiesz, że w godzinach pracy kuriera, nie będzie Cię w domu, wówczas możesz podać w trakcie składania zamówienia swój adres służbowy, pod którym kurier Cię zastanie.
 
 

W usłudze GLS, UPS, Parcelforce, DHL kurierzy odbierają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00. 

W przypadku usługi UPS kurier dołoży wszelkich starań, aby odebrać przesyłkę w wybranym przez Klienta przedziale czasowym, jednak godziny odbioru nie są gwarantowane. 

 

Istnieje również możliwość, abyś osobiście doręczył przesyłkę do oddziału wybranego Przewoźnika (szczegóły).

 

UWAGA - Przy nadaniu paczki z terenu Irlandii Północnej oraz Północnej Szkocji czas odbioru przesyłki wynosi dwa dni robocze, na terenie Włoch czas realizacji wynosi trzy dni robocze.

Czy mogę doręczyć przesyłkę osobiście do oddziału?
(synonim: depotusamodzielniemagazynuzawieźćpojechaćdowieźć)

W celu sprawdzenia, czy dany oddział udostępnia taką opcję, należy skontaktować się z nami najpóźniej rano w dniu nadania przesyłki. Nasz konsultant skontaktuje się z bezpośrednio z Przewoźnikiem w celu potwierdzenia takiej możliwości. Dopiero gdy otrzymasz od nas potwierdzenie, możesz zawieźć swoją przesyłkę do wskazanego przez nas oddziału Przewoźnika. 

 

Adres najbliższego oddziału znajdziesz na stronie Przewoźnika:

  • DPD Polska: znajdź oddział,
  • GLS: znajdź oddział - dotyczy tylko lokalizacji oddziałów GLS (brak możliwości osobistego doręczenia przesyłki do ParcelShopu),
  • UPS Polskaznajdż oddział - dotyczy tylko lokalizacji oddziałów UPS Access Point,
  • UPS UKznajdź oddział - dotyczy tylko lokalizacji UPS Customer Center,
  • DHL Polska: znajdź punkt  - w punktach typu Żabka itp.,
  • Parcelforce - możliwość pozostawienia paczki w najbliższym urzędzie pocztowym.

 Jeżeli Twoja przesyłka waży mniej niż 20 kg, jej najdłuższy bok nie przekracza 80 cm, a suma obwodu i długości nie przekracza 294 cm, możesz ją nadać z lokalnego punktu (tzw. Access Point/ punkt przyjmowania przesyłki). Aby skorzystać z tej opcji, musisz podczas składania zamówienia zaznaczyć pole "Dostarczę przesyłkę do punktu nadania UPS" i z rozwijanej listy wybrać dogodną dla siebie lokalizację. 

Czytaj więcej:

Jak nadać paczkę w oddziale?
Paczki z UK do Polski - nadaj je samodzielnie
 

Nadałem paczkę, kiedy będzie na miejscu?
(synonim: długopriorytetekspresnastępnyczas)
Czas doręczenia paczki liczony jest w dniach roboczych. Dzień odbioru paczki jest traktowany jako dzień zero. Przeciętny czas doręczenia paczki zależy od wybranej usługi transportowej. Warto śledzić drogę swojej przesyłki online. Dzięki temu możesz mniej więcej określić termin doręczenia.
 
Terminy doręczenia w poszczególnych firmach kurierskich są następujące:
 
DPD Classic: 
  • Czas dostarczenia paczki na terenie Polski wynosi od 1 do 2 dni roboczych, gwarantowany czas wykonania usługi to 3 dni robocze.

GLS:

  • Realizacja usługi następuje w terminie od 3 do 9 dni roboczych. Paczki najczęściej doręczane są na około 4-5 dzień roboczy. 
  • W przypadku krajów leżących na Półwyspie Skandynawskim, jak również szkockich wysp Orkney i Szetlandów termin doręczenia może wydłużyć się do 14 dni roboczych. 

UPS:

  • W usłudze UPS Express Saver doręczenie na terenie Unii Europejskiej oraz w Polsce następuje w terminie od 1 do 2 dni roboczych od dnia nadania.
  • W usłudze UPS Standard szacowany termin doręczenia na terenie Unii Europejskiej dla przesyłek kurierskich międzynarodowych wynosi od 3 do 9 dni roboczych, a dla paczek krajowych od 1 do 2 dni roboczych.
Parcelforce: 
  •  Przesyłki doręczane są średnim w terminie od 6 do 12 dni roboczych. Nie ma terminu gwarantowanego na wykonanie usługi.

DHL:

  • Średni czas dostawy wynosi 5-7 dni roboczych. DHL nie uznaje terminu gwarantowanego.

UPS PL-UK:

  • Doręczenie realizowane jest w ciągu 3-7 dni roboczych od nadania. Przeważnie trwa to 5 dni. UPS nie uznaje terminu gwarantowanego.

UPS UK-PL:

  • Realizacja następuje w ciągu 3-5 dni roboczych. 80% paczek dociera w 3 dni. UPS nie uznaje terminu gwarantowanego.
Jak mogę śledzić moją przesyłkę?
(synonim: lokalizacja)

Przesyłkę możesz śledzić wpisując otrzymany numer trackingowy lub numer zamówienia Przesyłarka w polu Zlokalizuj przesyłkę znajdującym się na stronie głównej Przesyłarka.pl. Opcja śledzenia powinna być dostępna w ciągu kilku godzin po odbiorze przesyłki.

 

Przesyłkę możesz również śledzić bezpośrednio na stronie przewoźnika wpisując numer trackingowy w odpowiednim polu:

Dlaczego lokalizacja przesyłki nie zmienia się?
(synonim: trackinggdzieruszaidzieśledzenie)

Skany nie pojawiają się w czasie rzeczywistym, oznacza to, iż aktualizacja statusu może zająć nawet do 72 godzin. 

 

Większość paczek przewożona jest transportem drogowym, podczas którego skany paczek nie są aktualizowane. Skanowanie następuje dopiero po dotarciu paczki do sortowni. Miej również na uwadze, że przesyłki transportowane są głównie w dni robocze (poniedziałek-piątek), a skany po weekendzie mogą pojawiać się z pewnym opóźnieniem. 

 

Jeśli status Twojej przesyłki nie zmienił sie od kilku dni skontaktuj się z nami

Moja przesyłka zaginęła, co teraz?
(synonim: brakutknęłaczekamlokalizacjapaczkanie mawygląd)

Aby rozpocząć poszukiwania przesyłki, Przewoźnik musi otrzymać od nas jej dokładny opis. W tym celu wyślij nam na maila poniższe szczegóły:

  • Rodzaj opakowania - czy było to pudełko, walizka, torba podróżna itp.?
  • Kolor opakowania i znaki charakterystyczne, takie jak logo, napis itp.
  • Czy na opakowaniu był umieszczony adres?
  • Czy opakowanie było oklejone taśmami firmowymi, folią stretch itp.?
  • Czy w przesyłce znajdowały się dokumenty z danymi, takie jak np. legitymacje, dyplomy, faktury itp.?
  • Co dokładnie było zawartością przesyłki?

Prosimy o podanie jak największej ilości szczegółów, gdyż zwiększą one szanse odnalezienia przesyłki. 

Poszukiwania trwają najczęściej od 2 do 8 dni roboczych, jednak w wyjątkowych sytuacjach proces ten może się wydłużyć. Skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedzi od Przewoźnika.

 

W przypadku odnalezenia przesyłki jest ona przekazywana do dalszego transportu, a doręczenie powinno nastąpić w ciągu ok. 2-4 dni roboczych. 

 

W przypadku, gdy poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem, należy rozpocząć proces reklamacyjny. Szczegóły otrzymasz od nas drogą mailową. 

Jaki jest czas transportu po Brexicie?

Obecnie czas dostaw przesyłek na trasie UK-PL i PL-UK unormował się. Należy jednak pamiętać, że paczki przechodzą odprawę celną i mogą pojawić się opóźnienia, które nie wynikają z winy Przewoźnika.

 

Terminy doręczeń w poszczególnych firmach prezentują się następująco:

 
DHL:
Średni czas dostawy wynosi 5-7 dni roboczych. DHL nie uznaje terminu gwarantowanego.
 
UPS PL-UK:
Doręczenie realizowane jest w ciągu 3-7 dni roboczych od nadania. Przeważnie trwa to 5 dni. UPS nie uznaje terminu gwarantowanego.
 
UPS UK-PL:
Realizacja następuje w ciągu 3-5 dni roboczych. 80% paczek dociera w 3 dni. UPS nie uznaje terminu gwarantowanego.
 
Parcelforce: 
Przesyłki doręczane są średnim w terminie od 6 do 12 dni roboczych. Nie ma terminu gwarantowanego na wykonanie usługi.
O której godzinie kurier doręczy przesyłkę?
(synonim: czaskiedyumówićpracujęmogęzaznaczyćwybraćprzyjedziezadzwonitelefon)

W usłudze DPD Classic kurierzy doręczają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00. Dla przesyłki na terenie Polski w dniu doręczenia powinieneś otrzymać automatyczny sms/email od DPD z szacowanym czasem przyjazdu kuriera. Godzinę doręczenia możesz również sprawdzić na stronie DPD po wpisaniu numeru listu przewozowego. W Danii, Finlandii i Szwecji kurier doręczy paczkę do punktu odbioru, skąd należy ją samodzielnie odebrać.

 

W usłudze GLS, UPS, DHL, Parcelforce kurierzy doręczają przesyłki w godzinach 8:00 - 18:00. 

Nie było mnie w domu podczas próby doręczenia przesyłki, co teraz?
(synonim: paczkaprzyjechaćciekniedamage)

Większość Przewoźników zapewnia dwie lub trzy próby doręczenia. Jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może pozostawić paczkę u sąsiada lub podjąć kolejną próbę doręczenia w kolejnym terminie. Kurier powinien zostawić awizo z informacją, kiedy nastąpi ponowne doręczenie lub gdzie można odebrać paczkę wraz z numerem telefonu, pod którym można się ewentualnie umówić na kolejną próbę doręczenia. Dodatkowe informacje są również widoczne w opcji śledzenia przesyłki online. Jeśli kurier nie zastanie nikogo przy ostatniej próbie doręczenia, przesyłka najczęściej czeka jeszcze kilka dni na odebranie z magazynu/Urzędu Pocztowego, a następnie jest odsyłana do nadawcy na jego koszt. 

 

W niektórych sytuacjach doręczenie przesyłki jest niemożliwe. Ma to miejsce np. gdy doszło do uszkodzenia przesyłki, uniemożliwiające jej doręczenie do Odbiorcy. Przesyłkę można odebrać osobiście w oddziale. Skontaktuj się z nami w celu zaaranżowania osobistego odbioru w oddziale. 

Zamówiłem kilka przesyłek, a doręczono mi tylko część z nich, dlaczego?
(synonim: brakzaginęłypaczka)

Jest to normalna sytuacja, gdyż przesyłki trafiają do mechanicznych sortowni, gdzie dochodzi do ich rozdzielenia. Najprawdopodobniej pozostałe paczki trafiły na późniejszy transport, co spowodowało różnicę w terminach doręczenia. Pozostałe przesyłki powinny być doręczone w ciągu 1-2 dni roboczych. Jeżeli w tym terminie nie otrzymałeś pozostałych przesyłek, skontaktuj się z nami

Moja przesyłka została uszkodzona, co teraz?
(synonim: zniszczonapodartaposzarpanagniecionabrakujeukradlipołamanapogniecionaopakowaniuniepełnadziurawa)

Przed odbiorem przesyłki upewnij się, że na opakowaniu nie ma widocznych uszkodzeń, wgnieceń, rozdarć czy zabrudzeń. W przypadku szkód, które można zauważyć z zewnątrz przy odbiorze, przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu jej ubytku lub uszkodzenia. Uszkodzenie należy zgłosić bezpośrednio kurierowi, który fakt ten odnotuje w swoim systemie lub sporządzi protokół szkody z Odbiorcą. Niezwłocznie skontaktuj się z nami w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego u Przewoźnika. 

 

Jeżeli po rozpakowaniu przesyłki zauważyłeś uszkodzenie lub ubytek zawartości, zrób zdjęcia obrazujące uszkodzenia, a także zdjęcia opakowania zewnętrznego. Niezwłocznie (nie poźniej niż w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki) skontaktuj się z nami w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego u Przewoźnika. 

 

Przesyłarka.pl nie rozpatruje reklamacji, decyzję w sprawie odszkodowania wydaje bezpośrednio Przewoźnik. 

Kiedy otrzymam fakturę za zamówienie?
(synonim: rachunekVATUSrozliczenieparagonfakturkabiznesprzedsiębiorcafirmainvoice)
Faktura za zamówienie wystawiana jest dla klientów posiadających konto firmowe na naszej stronie. Jeżeli reprezentujesz firmę i złożyłeś zamówienie bez rejestracji konta firmowego lub jeżeli jesteś osobą indywidualną i nie prowadzisz działalności gospodarczej, a chcesz otrzymać fakturę za opłacone zamówienie - skontaktuj się z nami
 
Klienci posiadający konto firmowe mogą otrzymać fakturę na dwa sposoby: 
  • Fakturę można pobrać od razu po opłaceniu zamówienia. W tym celu należy zalogować się na Panel Klienta (prawy górny róg ekranu na stronie głównej Przesylarka.pl), a następnie w zakładce "Faktury" należy wybrać opcję generowania najnowszej faktury.
  • System automatycznie wygeneruje fakturę zbiorczą za wszystkie niezafakturowane zamówienia z danego miesiąca i wyśle ją 7. dnia kolejnego miesiąca na adres e-mail podany podczas rejestracji (np. faktura zbiorcza za marzec zostanie wysłana 7 kwietnia).

Podgląd i ponowne pobranie wszystkich faktur, przypisanych do konta firmowego, możliwe jest po zalogowaniu się na Panel Klienta. Historia faktur dostępna jest pod zakładką "Faktury".

Nie znaleźliśmy odpowiedzi związanej z tym słowem kluczowym.